2321
Sök

Ghost rider VS. Polisen.

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
26 augusti 2011
wistfors skrev:
Spelar vell ingen roll vad det är för bil eller mc dom har när det är skit bakom spakarna....
sen gör ju GR det för han tycker det är förbannat roligt snutarna gör det som sitt jobb GR har inga problem med att satsa sitt liv när han ger sig på att leka lite snutarna har det som ett jobb då offrar man inte livet...
sen att jag personligen att dom som jobbar hos/åt polismyndigheten inte har *** nog att köra lika dant.
Någon som lärt sig köra och någon fått mc kort är ju helt olika saker;) och kör man inte i så är man för blyg;)
dö skall vi alla göra så lika bra och göra det fränt;)

Mvh

med den attityden borde ditt körkort återkallas illa kvickt !!! tror du inte mc snutar kan köra hoj ?? det är väldigt ofta väldigt kompetenta förare som sitter på hojjarna.

klart vi alla ska dö någon gång och håller med om de " if you got to go, go with a bang ! " men man behöver inte ta med andra oskyldiga med sig. Skillnad på att köra fort och köra som e idiot , själv anser jag att GR har haft jävligt tur under sina äventyr ute i trafiken. Snuskigt fort kan man köra på bana, räcker med att köra fort på allmän väg

KHRacing
27 augusti 2011
Om vi säger så här då... Jag var på 90-talet mc-instruktör på många vårkurser kallade Avrostningar.
Jag hade en VFR750F -1993.a (detta var 1993) jag testade kurviga sektionen på Knutstorp helt själv & det gick vad jag & hojjen klarade av, både fotpinnar & avgassystemet var rejält skrapat,  mitt under mitt lilla kurvtest så blir jag omkört på yttern av en mc-polis som inte ens vinklad ut knäet o sitter rakt upp i sadeln där jag kommer med Mick Doohan-stil på nerlägget

MC-poliser kan om nåt köra hoj anser jag !

89 Inlägg
27 augusti 2011
Trådstartare
Jaha alla boys & girls på garaget.. suttit och letat som en toook vad som gäller om GR och olika lagar, och historier om snutar etc. smile

Först NU hittade jag en kul artikel i Expressen. cool

http://www.expressen.se/motor/1.1610567 … orcykliser

En annan länk.. smile

http://www.teknikensvarld.se/nyheter/08 … /index.xml

Spana in den länken.. inte ny direkt, men alla grabz på hoj kan ju ha den informationen i skallen när dom kör. cool

Jag måste fixa en båge igen.. ääälskar friheten med hoj!

Tydligen om jag fattat rätt på sajter så gäller detta egentligen ALLA fordon med 2 hjul, att polisen INTE får köra efter och försöka "stressa" upp dom.. de kan leda till olycka!!
Senast redigerat av Ghostman85 (27 augusti 2011)

Team Ghostman Sweden

Avstängd
10 388 Inlägg
27 augusti 2011
Ghostman85 skrev:
...

Först NU hittade jag en kul artikel i Expressen. cool

http://www.expressen.se/motor/1.1610567 … orcykliser

En annan länk.. smile

http://www.teknikensvarld.se/nyheter/08 … /index.xml

Spana in den länken.. inte ny direkt, men alla grabz på hoj kan ju ha den informationen i skallen när dom kör. cool! ...

Som du säger...inte direkt nytt. KAN hända mycket på 2 respektive 3 år (säger inte att det har gjort det dock)
Senast redigerat av it_mutt (27 augusti 2011)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

6 630 Inlägg
27 augusti 2011
Fritt fram..vad hände med killen som krasha vid Södralänken för nån månad sen?

De/Dem

89 Inlägg
27 augusti 2011
Trådstartare
Absolut, men jag tror inte dom ändrat uppfattning nu heller om de.

Det kan ju skada lika mycket NU som DÅ. wink

Svårt att tänka mig att dom kommit på något bra sätt att få stopp på en mcförare som kör i 200-300 km/h UTAN att skada föraren på hojen, sig själva.. eller andra i trafiken.

Visst finns de säkert poliser som tänker "nu jävlar tar vi honom".. men hur bra är de?
Trigga upp en förare som kör mc i dom hastigheterna.. minsta felsteg så är de ju klippt! Och hur slutar de?? Förmodligen med döden..

Team Ghostman Sweden

Avstängd
10 388 Inlägg
27 augusti 2011
Ja, säga vad man vill om att vi bilister inte visar oss hojåkare respekt (jag är ju både och så), men det där är i många fall väldigt ömsesidigt

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Performance meck
342 Inlägg
27 augusti 2011
CHEEVA skrev:
wistfors skrev:
Spelar vell ingen roll vad det är för bil eller mc dom har när det är skit bakom spakarna....
sen gör ju GR det för han tycker det är förbannat roligt snutarna gör det som sitt jobb GR har inga problem med att satsa sitt liv när han ger sig på att leka lite snutarna har det som ett jobb då offrar man inte livet...
sen att jag personligen att dom som jobbar hos/åt polismyndigheten inte har *** nog att köra lika dant.
Någon som lärt sig köra och någon fått mc kort är ju helt olika saker;) och kör man inte i så är man för blyg;)

Mvh

med den attityden borde ditt körkort återkallas illa kvickt !!! tror du inte mc snutar kan köra hoj ?? det är väldigt ofta väldigt kompetenta förare som sitter på hojjarna.

klart vi alla ska dö någon gång och håller med om de " if you got to go, go with a bang ! " men man behöver inte ta med andra oskyldiga med sig. Skillnad på att köra fort och köra som e idiot , själv anser jag att GR har haft jävligt tur under sina äventyr ute i trafiken. Snuskigt fort kan man köra på bana, räcker med att köra fort på allmän väg

med denna attityd borde du köra framhjuls drivet resten av livet.
jaha vad bra då förstår jag inte vad problemet är bara o köra ifatt o stoppa han då:)
att riskera andras liv är väldigt dumt och något jag själv aldrig gör men köra fort är roligt och dom baner som finns blir uttråkande vägvärkert har så många fler sträckor att välja bland;)

Mvh

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
27 augusti 2011
wistfors skrev:
CHEEVA skrev:
wistfors skrev:

Mvh

med denna attityd borde du köra framhjuls drivet resten av livet.
jaha vad bra då förstår jag inte vad problemet är bara o köra ifatt o stoppa han då:)
att riskera andras liv är väldigt dumt och något jag själv aldrig gör men köra fort är roligt och dom baner som finns blir uttråkande vägvärkert har så många fler sträckor att välja bland;)

Mvh

problemet med att köra ifatt han är att han kör som en jävla idiot, han gör en jävla massa chansningar... detta gör inte snuten utan tänker ett steg före, på en bana tror jag absolut många mc snutar kan hänga på han med rätt båge. Så att säga att snutarna inte har k*k nog att köra ifatt han är fel.
Du sa ju innan att man är blyg, detta stämmer inte ... kör man så här är man dum ihuvet , visst även jag är du ihuvet men inte riktigt så här korkad så att jag ligger och kör slalom på motor vägen i närmare 300, gör man det riskerar man andras liv. Bilarna ser knappt dig i dessa hastigheter och kan då köra ut rakframför dig närsom helst, och då kan du ju bara drömma om att hinna bromsa. Det som händer vi en sån här krock är att motorcyklen delar bilen och ofta dör många andra än dig själv tyvär.

Ser inget negativt med framhjuls drivet smile bara att lära sig köra framhjulsdrivet så går det både brett och fort.

Forummoderator
9 299 Inlägg
28 augusti 2011
Malheus skrev:

Han dog. Det får väl betecknas som hans eget beslut att köra 200-250km/h under 8-10 mil utan att stanna trots att polisen uppmanat honom till det under en mycket lång tid? Men kanske hade han läst nån tråd på ett internetforum om hur lätt det är att köra ifrån polisen, och att det är manligt att göra det. Speciellt när man har sin 17åriga flickvän på bönpallen.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
28 augusti 2011
caromania skrev:
Malheus skrev:

Han dog. Det får väl betecknas som hans eget beslut att köra 200-250km/h under 8-10 mil utan att stanna trots att polisen uppmanat honom till det under en mycket lång tid? Men kanske hade han läst nån tråd på ett internetforum om hur lätt det är att köra ifrån polisen, och att det är manligt att göra det. Speciellt när man har sin 17åriga flickvän på bönpallen.

tragiskt att läsa detta ... hoppas det gick bra med tjejen iallafall

men visst är det manligt att köra så här ^^

9 108 Inlägg
28 augusti 2011
Precis, man blir riktigt trött på folk som köper R1 som förstahoj och tror dom är Ghostrider.. Det är "bara" att köra ifrån polisen. Bah.

Sedan att dom inte tar honom är ju inte så konstigt egentligen, det är inte som i The Fast and the Furious där dom drar in SWAT-styrkorna mot lite Streetracers direkt smile Tror nog de helt enkelt väntar på att han chansar en gång för mycket och kör av, de vill nog inte bli klandrade för hans död..

Så här såg det för övrigt ut under polisstationen i lilla Vänersborg när vi hämtade kompisens fiddy efter lite dumkörning så i Sthlm borde de ha ännu fler tycker man:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/736/9265/736-42700.jpg

Och MC-poliser KAN köra, ofta är de väldigt aktiva på banor osv. Deras lämplighetstester och kurser osv innan de blir MC-poliser är även mycket krävande.

Forummoderator
9 299 Inlägg
28 augusti 2011
CHEEVA skrev:
caromania skrev:
Malheus skrev:

Jo hon klarade sig, och det var snyftreportage i Expressen om hur Polisen dödade hennes pojkvän, samme pojkvän som utan körkort, tidigare straffad, vägrade stanna under en sträcka av ca 100km.

Jag tycker inte det har med manlighet att göra att riskera andras liv, däremot tar jag för givet att alla som gör det besitter någon slags brist, defekt eller redan har en utredd diagnos.

2 656 Inlägg
28 augusti 2011
caromania skrev:
CHEEVA skrev:
caromania skrev:

Jo hon klarade sig, och det var snyftreportage i Expressen om hur Polisen dödade hennes pojkvän, samme pojkvän som utan körkort, tidigare straffad, vägrade stanna under en sträcka av ca 100km.

Jag tycker inte det har med manlighet att göra att riskera andras liv, däremot tar jag för givet att alla som gör det besitter någon slags brist, defekt eller redan har en utredd diagnos.

naaah mister perfekt är o predikar smile alla idioter som kör försakta på motorvägen tillexempel utgör en risk för alla = alla dessa är defekta

alla som nångång missat att kolla i dödavinklen när man byter fil är defekta

alla som gjort nån trafikförselse nånsin är defekta

summa sumarum 99% av alla sveriges bilister e defekta

Forummoderator
9 299 Inlägg
28 augusti 2011
ekelund88 skrev:
caromania skrev:
CHEEVA skrev:

naaah mister perfekt är o predikar smile alla idioter som kör försakta på motorvägen tillexempel utgör en risk för alla = alla dessa är defekta

Det känns som om du missade lite på vägen där. Vi pratade om den unge man som körde ihjäl sig och nästan sin flickvän i söderledstunnelns mynning efter en tur i 200-250km/h från Södertälje fram och tillbaka.

En ursäkt är visst på sin plats och jag godtar den, men jag hoppas samtidigt att du läser mer noggrant nästa gång.

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
28 augusti 2011
caromania skrev:
CHEEVA skrev:
caromania skrev:

håller med till 100%

bara sjukt att klandra snuten för detta, även om jag förstår känslan hos killen som körde. Blir man jagad kan man göra mycket dumt, även om det är fel så tänker man inte riktigt så för stunden, så han hade med sannolikhet inte kört ihjäl sig om han inte blivit jagad... men hur ska man annars ta nötterna ?

Helt klart har man en brist någonstans om man kör på detta viset

Rumpmas
3 860 Inlägg
28 augusti 2011
Behöver man ens fundera på varför inte MC-polisen kör ikapp GR och lägger krokben för honom? Tror TS verkligen att det behöver vara uppgjort med någon inom Polisen för att han ska klara sig? Polisen lägger sig inte och kör slalom mellan pendlare och lastbilar på en hårt trafikerad väg för att komma ifatt någon hjärndöd mupp på en plastraket. De varken får eller vill. Och vill de så kan de nog inte heller när han redan fått ett försprång.

Och det tjänar heller ingenting till att utnyttja sin radiokommunikation för att lägga ut spikmattor och grejor längre fram. De kan inte misstänka honom för annat än vårdslöshet i trafik och det är knappast fog för att tackla omkull någon eller punktera däcken i 300 blås med ett nästintill garanterat dödsfall som resultat. Tänk dig de rubrikerna.
Senast redigerat av Andromeda (28 augusti 2011)

2 656 Inlägg
29 augusti 2011
caromania skrev:
ekelund88 skrev:
caromania skrev:

Det känns som om du missade lite på vägen där. Vi pratade om den unge man som körde ihjäl sig och nästan sin flickvän i söderledstunnelns mynning efter en tur i 200-250km/h från Södertälje fram och tillbaka.

En ursäkt är visst på sin plats och jag godtar den, men jag hoppas samtidigt att du läser mer noggrant nästa gång.

"Jag tycker inte det har med manlighet att göra att riskera andras liv, däremot tar jag för givet att ALLA som gör det besitter någon slags brist, defekt eller redan har en utredd diagnos."

ingen ursäkt från mig vet man inte va man vräker ur sig kanske man ska hålla tyst

Rumpmas
3 860 Inlägg
29 augusti 2011
ekelund88 skrev:
caromania skrev:
ekelund88 skrev:

"Jag tycker inte det har med manlighet att göra att riskera andras liv, däremot tar jag för givet att ALLA som gör det besitter någon slags brist, defekt eller redan har en utredd diagnos."

ingen ursäkt från mig vet man inte va man vräker ur sig kanske man ska hålla tyst

Självklart har du något fel i huvudet om du medvetet utsätter andra för livsfara på vägarna. Oavsett om du gör det genom att äntra motorvägen i 55 km/h eller kryssa mellan bilar i 200 km/h eller väljer att inte stanna när Polisen ber dig att göra det. Förstår du inte att du utsätter andra för fara genom dessa beteenden är du inte dum i huvudet, då är du mentalt handikappad och bör inte ha körkort.

2 656 Inlägg
29 augusti 2011
Andromeda skrev:
ekelund88 skrev:
caromania skrev:

Självklart har du något fel i huvudet om du medvetet utsätter andra för livsfara på vägarna. Oavsett om du gör det genom att äntra motorvägen i 55 km/h eller kryssa mellan bilar i 200 km/h eller väljer att inte stanna när Polisen ber dig att göra det. Förstår du inte att du utsätter andra för fara genom dessa beteenden är du inte dum i huvudet, då är du mentalt handikappad och bör inte ha körkort.

ja de e ju de jag säger enligt era resonemang e alla psykisktstörda i sverige eftersom ingen nånsin är perfekt i trafiken

Sök