Dj_Albert skrev:
Brukar ta varje tillfälle ja får att snacka lite skit med snutarna ^^
Prata med två trevliga konstaplar en gång på en parkering en kväll när ja "värmde upp" däcken på T5an , va helt tvärsäker på att dom skulle böta mig, men dom ville bara kolla lappen o snacka lite, så ja fråga hur kvickt deras V70 2.4T gjorde 0-100, ca 10 sek!! originalmodell så är de typ 8 sec. Så all extra vikt gör rätt mycket skillnad.
Den ena sa t.o.m det att "tyvärr är det så, men oftast är det topphastigheten som gör skillnaden på gripande lr ej"
lögn lr ej, låter dock logiskt för mig.
En annan snut, en yngre kille som kolla lapp o nykterhet, snacka bilstereo och undra hur ja hade gjort med ramen till utbytesstereon i V70in när datorn krångla så de tog typ 20 min för dom att kolla så bilen verkligen va min .
han hade tydligen en V70 han med o tävlade i SQ, visade en bild i sin mobil på sin låda..
Trot lr ej, vet ju vad den allmänna åsikten som såna snuthistorier är här på gorg, så vet ju vad reaktionerna kommer o bli, men så är de iaf, tkr de snutarna som snackar lite är trevligare än de som spänner sig o knappt unnar sig ett "hej"
EDIT_ Blev visst lie offT men men bjöd på en extra lite erfarenhet också