3039
Sök

Audi a4 - 04. Styrservon slår av.

6 Inlägg
28 augusti 2011
Trådstartare
Tjena igår så böjade min styrservo krångla =/. Ska berätta hur det började.

Jag var ute och körde, blev sugen att sladda lite så jag åkte till en grusplan, slog ur esp och körde några ringar.
Sedan när jag skulle åka därifrån så märker jag att styrservon slår ur så fort jag går ner på låga varv, sen funkar den igen när jag varvar lite. Tog mig nätt o jämt igenom en rondell.

Som sagt, styrservon funkar inte när jag "krypkör". Men den funkar när jag varvar bilen lite, varför? Vad är felet?

21 761 Inlägg
28 augusti 2011
Kolla oljenivån i servooljebehållaren och kika runtomkring slangarna till/från servopumpen så att det inte finns läckage, kolla även att drivremmen till servopumpen är rätt spänd och är i bra skick. smile

6 Inlägg
28 augusti 2011
Trådstartare
Känner mig dum nu men är osäker på vart servon sitter tongue Nån som har en bild? tongue

6 Inlägg
28 augusti 2011
Trådstartare
Haha kollade servooljan o den va under minimum, känner mig lite dum nu big_smile.

Men det står ju inte i boken vilken olja jag ska ha? Säkert för att dom vill att tjäna pengar på sånt här på märkesverkstäderna? tongue

Någon som vet vilken olja jag ska ha så jag kan köpa själv? Det är en audi a4 - 04 quattro, 190hk orginal.

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
28 augusti 2011
Mekonomen har, 180-200 kr/l (säljs i enlitersflaska) beroende på märke...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

6 Inlägg
28 augusti 2011
Trådstartare
Ja men hur vet jag vilket märke jag ska ha?

Sök