En förenad uppdate.
Projektet stog still ett par veckor pga sjukdom och annat som kommit ivägen.
Har blivit lite ändringar i planen, 245:an vi köpte och tänkte använda visade sig vara 2.2 och inte 2.4 som vi skulle haft o sen använt det till turbo motorn, så vi satte på en förgasare på fen och ska köra megasqurit på turbon sen
Här har vi börjat plocka ut inredningen ur 140:an
Nu började vi att kapa framvagnsbalken
När vi kapade så började det visst ryka lite och slog upp lågor, men tänkte att det var kanske någon techtyl.
Det visade sig att det låg löv o träspån i den till vår förvåning
Kapat bort växelådstunnelen
Sedan tog vi vår 245:a reservdels bil och började rensa för skulle ha instrumentpanelen och växellådsbalken.
Bara några sekunder efter denna bilden stog det 2 meter lågor ut igenom bilen så fick puttat ut bilen ur garaget och fick tag i brandsläckaren och fick släckt den.
Men fick loss kardantunnelen till slut ändå hehe
Putta in 245:an i garaget där vi har 142an för att lyfta ut motorn
Motorn ute och började plocka av generator, servopump och all el osv för att istället förgasar konvertera eftersom vi ska slippa elen för ska köra på ms efter bes till turbon
Motorn i satt för att kolla hur den satt, fick slipa lite på grenröret och tog bort utvikningen från rambalken på höger sida så blev där bra plats.
Framvagnsbalken svetsad, svetsningarna ska putsas till efter bes.
Satte på b21 fördelare så behövde vi inte göra nått med elen utan tar bara kontakten från b20in
Satt i allt och kopplat in elen snabbt för att se så motorn gick runt osv dock gav den ingen gnista men det är fixat nu ska sätta på bränslepump och fixa elen bättre innan start.
Motor fäste vänster sida.
Höger motorfäste inte det snyggaste men lär hålla, fick sätta på mindre oljefilter från en penta motor.
Så står den just nu soppa pump ska monteras och elen ska fixas. sen ska den förhoppningsvis gå att starta till