Bullo skrev:
kan lova dig att du inte blir sparkad om du sköter dig och är en tillgång...
Moderaterna tror jag att det blir, blått iaf. så trött på sossarna och deras bihang(vänstern och miljöpartiet)
hur kan du LOVA det? Du kan bli sparkad hur som helst de behagar. Kan säga att jag har skött mig på mitt förra jobb, men helt utan anledning (som de iaf inte säger till mig eller mina medarbetare) så får jag gå. Med bra referenser. Hmm.... Nu var det här en provanställning som de kan säga upp utan att meddela varför. Men om det är sä här det kan bli så blir man ju rädd. NÅGON sorts trygghet vill man ju ändå ha. Inte skulle jag vilja ta på mig den vuxna rollen med allt det innebär (lägenhet, lån...) när jag inte ens vet om jag får behålla jobbet. Vem vet, chefens brorson kanske behövde det bättre än jag? Kanske rent av nån som var billigare att anställa.
Blir jag av med jobbet har jag en akassa som inte går att leva på. Har man dragit på sig lån (bil t ex) så räcker inte pengarna man får från akassan. Visst sälja bilen, men bor man i Norrbotten behövs bilen. Kommunikationerna är inte lika bra här som i storstadsregionerna.
Tänker bara på mina föräldrar som det skulle gå åt helvete för om det blir en blå regering. De har ingen chans att få arbete pga av sin ålder och arbetsskador utan får då en sänkt ersättning. Trots att de arbetat hela sina liv, dag ut och dag in.
Något annat jag funderat på, rätta mig i allt om jag har fel. Arbetsgivaravgiften ska sänkas. Men genom den finansieras vår pension. Hade man haft pengar hade man kunnat spara själv i div fonder och aktier. Men man ser ju hur bra det gått för den lilla ynkliga procent man skulle placera för några år sedan. (åt helvete)
Sen vill M att vi ska äga våra bostäder för att få mer frihet. Jag har noll koll på hur det går till när man gör om en hyresrätt till en bostadsrätt. Men jag kan inte tänka mig att den hipsvips förvandlas utan att man själv skjuter till en viss summa pengar. Som sagt, rätta mig om jag har fel. Pga att jag köpt möbler på Ikea och därmed har en kredit för mycket så skulle inte jag godkännas för att ens låna 10000 kr på en bank. Jag jobbar inom handels och vi har ju underbara löner, finns inget utrymmet att spara några pengar för att slippa ta lån... M vill att de boende i storstädernas förorter ska köpa sina lägenheter. Yeah right.
nu orkar jag inte skriva mer, men tills nån rättar mig så irriterar jag mig fortfarande på M (rika vill ha mer och så kommer det alltid att vara. hur "NYA" man än vill ge sken av att vara).