NÅGOT SOM STÖR MIG:varför i helvete är alla så skygga att betala skatt mm? visst vi har en väldigt hög skatt, men jag betalar gärna skatt om jag ser att äldre får det bättre inom äldrevården. jag betalar också gärna mer skatt om jag ser att vårdköer mm. minskar!
t.ex. om skatten skulle höjas förlorar jag (EX) 1000 i månaden. detta är ju självklart negativt direkt för mig. men om jag samtidigt ser att äldre får den vård dom behöver, dom får gå ut i den friska luften 1 gång per vecka. då känner iaf jag mig bättre som människa för, vad är 1000kr värt i månaden för mig? gå ut på krogen en gång? köpa någon liten pryl till bilen? eller att en medmänniska får gå ut i luften, ta en promenad osv.
min mors vän kom med en berättelse som fick mig att hata dagens system och dessa j*vla sossar som styr vårt land. han berättade för mig att han inte träffat sin mor (som bor på ett äldreboende, fullt klar i huvudet) på några månader. när han väl träffat henne blev hon så glad, de gick ut och tog en promenad. då berättade hon att hon inte fått gå utanför dörren sen sist dom sågs. skulle du vilja sitta på ett hem där du inte får gå utanför dörren?
detta kan ju för helsike liknas vid ett fängelse, hur kan det få vara så? min röst ligger hos alliansen, för det kan ju inte bli så mycket värre än det är....
MVH en som inte är skygg för skatt
man lever bara en gång så lev väl!