Ang. facket:
På min arbetsplats är bara facket a bunch of pussies, som gör som företaget vill och för sällan de anställdas talan. Det har i fler år funnits rykten om hur dom är uppköpta av företaget. Trodde dock inte på detta, eller brydde mig för den delen. Jag var inte med i facket på den tiden!
Men så när det var dags för fast anställning så sa arbetsgivaren att jag fick kicken om jag inte anslöt mig till Metall samma dag som jag skrev på pappret.
Så nu sitter jag och betalar en fackavgift på runt 400:- i månaden och får aldrig min talan igenom och personalen behandlas som skit.
Känade dock lite på det då jag blev sjukskriven en längre period och fick ersättning även från facket. Men samtidigt så har jag fått igen långt från vad jag betalat.
Och vad det gäller löneförhandlingar så ska den årliga höjningen komma i april, men kommer aldrig före november. Det betyder att man ska få retroaktiv höjning från april, den har vi blivit blåsta på pga facket.
Jag kanske haft otur, men facket är i min mening inte vad det borde. Precis som sossarna!
Vad det gäller arbete i Asien. Motsvarande mig i Kina gör liknande jobb för en 16 del av min lön och vissa arbetar bara för mat.
Senast redigerat av BoraV6 (22 augusti 2006)