Åå fan, soppas iaf. .. Trodde nästan att det var lite mer på kombin faktiskt, men där ser man. Åkt en del amazonkombi o även dragit kärror med den, men aldrig tänkt på vikten "går de så går det"
Tack ska ni ha för alla kommentarer, alltid kul. Efter en snabb skrapning i innerskärmar bak, kan man konstatera att det hela ser rätt bra ut Har även börjat slipa ner handtaget på bakluckan, den hade en hel del porer, men snart börjar det likna något, ska skickas på kromning senare.
Snabbkoll av hur innerskärm bak ser ut.
Rätt okey så långt
Börjat slipa ner handtaget för baklucka, en hel del porer.
Det handtaget är ett stycke svensk konst! Tråkigt att de bytte ut detta mot det tråkiga "Nyare" menmen, nu har alla amazonägare något att sukta efter iallafall
Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa! http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502
Tackar, instämmer med att handtaget är ett av dom snyggare, jag gillar även den tvådelade som satt på dom tidiga amazonerna.
De tvådelade är nog minst lika vackert det med!
Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa! http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502
Tackar, instämmer med att handtaget är ett av dom snyggare, jag gillar även den tvådelade som satt på dom tidiga amazonerna.
Tidiga amazonerna hade mer vacker (och dyr?) utsmyckning som gjorde bilen mer exklusiv och vacker än senare modeller.. I mitt tycke måste jag påpeka
Senast redigerat av Dixieman (10 april 2012)
Fan så fint allt blir, samma höga standard som på föregående projekt;)
Hellre lystna till den kolv som sprack än allri ha trimma..
[img]http://i276.photobucket.com/albums/kk5/Amazon_Sleper/chevy/Avatar_zpscd8ad4ef.jpg[/img]
Minns när jag byggde min Amazon hade den i vagga skrapa bort tectyl före den skulle blästras.23 kilo vart det som kom bort svetsa 3 rosthål.Den var som ny under all tectyl.Vart ju minst sagt lite snopen
Minns när jag byggde min Amazon hade den i vagga skrapa bort tectyl före den skulle blästras.23 kilo vart det som kom bort svetsa 3 rosthål.Den var som ny under all tectyl.Vart ju minst sagt lite snopen
Ja precis, otroligt att bilarna kan klara sig så pass bra efter så många år.
Ser riktigt fint ut, vad har du blästrat med för material?
Tackar, fuskade lite med balk o nedre armar, lämnade bort dom till ett ställe som har en gigantisk blästeranläggning, det hela tog väl 15 min, vet inte riktigt vad dom kör med för material, men det tar bra
Tackar, fuskade lite med balk o nedre armar, lämnade bort dom till ett ställe som har en gigantisk blästeranläggning, det hela tog väl 15 min, vet inte riktigt vad dom kör med för material, men det tar bra
Tycker dom har varit lite taskiga och fuskat lite i skrymslen å vrår. B.la. på dina länkarmarna. Det ser ut som om dom har stålkuleblästrat. (Kanske maskinellt). Vi här på Blästringsteknik i Eskilstuna kör till ca. 99% med sand. Syntetisk el. natursand. Det finns en rödaktig sand (tror kommer från Indien) som har ett j-la bett & inte dammar så mycket. Men rost är aldrig några större problem. Man har 9mm munstycke & ett tryck som är enormt. Seg underredsmassa är värre. Gammal å hård går bra, men är inte rolig att blanda upp i sanden som är återanvändbar. (Fett, olja & annan skit är bara nej, nej).
Att du inte bad dom att lägga på en epoxi/syra-grundfärg, det gör vi om kunden vill. Även om man inte först ser det så räcker det att man tar med sina salta fingrar för att rosten ska sätta igång igen. Vi brukar även sprutförzinka elektriskt. Då har rosten inte en chans att komma tillbaka på ca 50 år till . (jag lade upp ett "blästeralbum" på min sida). http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … lbum=33458
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 527 Inlägg
13 april 2012
Carlén skrev:
farbrorbozze skrev:
ja det såg jag , men det var en annan yta än den matta som brukar bli när man sandblästrar
Tycker dom har varit lite taskiga och fuskat lite i skrymslen å vrår. B.la. på dina länkarmarna. Det ser ut som om dom har stålkuleblästrat. (Kanske maskinellt). Vi här på Blästringsteknik i Eskilstuna kör till ca. 99% med sand. Syntetisk el. natursand. Det finns en rödaktig sand (tror kommer från Indien) som har ett j-la bett & inte dammar så mycket. Men rost är aldrig några större problem. Man har 9mm munstycke & ett tryck som är enormt. Seg underredsmassa är värre. Gammal å hård går bra, men är inte rolig att blanda upp i sanden som är återanvändbar. (Fett, olja & annan skit är bara nej, nej).
Att du inte bad dom att lägga på en epoxi/syra-grundfärg, det gör vi om kunden vill. Även om man inte först ser det så räcker det att man tar med sina salta fingrar för att rosten ska sätta igång igen. Vi brukar även sprutförzinka elektriskt. Då har rosten inte en chans att komma tillbaka på ca 50 år till . (jag lade upp ett "blästeralbum" på min sida). http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … lbum=33458
Det duger åt mig, kan fixa det sista själv, denna firma är inte någon blästerfirma i grund och botten, så jag är bara glad att dom fick bort det värsta, men det är ju som du säger, deras anläggning passar inte tex en balk med massa skrymslen helt perfekt, utan dom kör lite större grejer. Men jag är nöjd, sparade massor av timmar själv