4620
Sök

Nissan EXA CANOPY L.A.Version Type S '88 och Nissan 180 ZX

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
4 september 2011
Trådstartare
http://forumbilder.se/images/d02011113235Pe80e.jpg

http://forumbilder.se/images/542011113300P2c46.jpg

http://forumbilder.se/images/932011113330P4412.jpg

http://forumbilder.se/images/fb2011113359P9f6e.jpg

http://forumbilder.se/images/e02011120642Af1d7.jpg

http://forumbilder.se/images/7b2011120713Adaa9.jpg

Tycker ni att dessa två är lika ? Eller tycker ni att dom ser helt olika ut ? Kom gärna med era åsikter vad ni tycker ?

Nissan Silvia

302 Inlägg
4 september 2011
Neej! Menar du att de byggt om den till kombi??? :o Varför gör man det? sad

Fast cars drag race, fast drivers road race

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
4 september 2011
Trådstartare
-Kicki- skrev:

Nä jag tror inte att Nissan har gjort en kombi ut av en Nissan 180 ZX. Jag har mina aningar om att Nissan EXA CANOPY L.A.Version Type S är bara en prototyp som bara gjordes i Japan. De tror jag på.  smile mvh

Nissan Silvia

302 Inlägg
4 september 2011
s12 skrev:
-Kicki- skrev:

Nä jag tror inte att Nissan har gjort en kombi ut av en Nissan 180 ZX. Jag har mina aningar om att Nissan EXA CANOPY L.A.Version Type S är bara en prototyp som bara gjordes i Japan. De tror jag på.  smile mvh

Ahh okej, då lugnar jag min puls hahaha... Finns ju ett och annat bygge som är hemskt jue big_smile

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
4 september 2011
Trådstartare
-Kicki- skrev:
s12 skrev:
-Kicki- skrev:

Ahh okej, då lugnar jag min puls hahaha... Finns ju ett och annat bygge som är hemskt jue big_smile

Bra skrivit , håller med om den saken   lol  wink

Nissan Silvia

302 Inlägg
4 september 2011
s12 skrev:
-Kicki- skrev:
s12 skrev:

Känner dock inte till EXA CANOPY... men sen o andra sidan är jag dåligt insatt i Nissan, förutom Skyline, de börjar jag känna till smile

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
4 september 2011
Trådstartare
-Kicki- skrev:
s12 skrev:
-Kicki- skrev:

Känner dock inte till EXA CANOPY... men sen o andra sidan är jag dåligt insatt i Nissan, förutom Skyline, de börjar jag känna till smile

Samma här. känner dock inte så mycket till EXA CANOPY. Fick se den bil modellen första gången på bil spelet Gran Turismo till Playstation.

Nissan Silvia

302 Inlägg
4 september 2011
s12 skrev:
-Kicki- skrev:
s12 skrev:

Samma här. känner dock inte så mycket till EXA CANOPY. Fick se den bil modellen första gången på bil spelet Gran Turismo till Playstation.

Okej... är ju speciell, men jag tycker inte den är fin, hihihi

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
4 september 2011
Trådstartare
-Kicki- skrev:
s12 skrev:
-Kicki- skrev:

EXA CANOPY är speciell med tycker jag. Men Nissan 180 ZX är snyggare lol

Nissan Silvia

302 Inlägg
4 september 2011
s12 skrev:
-Kicki- skrev:
s12 skrev:

EXA CANOPY är speciell med tycker jag. Men Nissan 180 ZX är snyggare lol

Myyyycket big_smile

Legitimerad klåpare
212 Inlägg
5 september 2011
Exa och 180ZX delar inte mer än att båda har popup lysen och är 2 dörrars. EXA:n är inte en prototyp bil den såldes bara ytters få av i Europa, jag vet av en i Finland och såvitt jag vet finns ingen i Sverige.

EXA:n är i grund och botten en lite snyggare version av Nissan Cherry, Finns med en 1,5 liters turbomotor (E15ET) eller 1,6 liters sugmotor (E16s).  Bilen är en från början en coupe som man satt något som kan liknas en flak kåpa på. Jag minns inte anledningen till detta och inte heller var den såldes med Canopy. Nissan gjorde även ett mindre antal av dessa bilar i cab utförande men dessa såldes bara i japan.

Finns det något mer ni funderar över om så ska jag försöka svara på de också.

Legitimerad klåpare
212 Inlägg
Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
5 september 2011
Trådstartare
Stoorn : De enda som liknar Exa med 180 ZX är popup lysen och position lysen fram. De e bara dom två sakerna som stämmer med varandra tycker jag.

Nissan Silvia

5 111 Inlägg
5 september 2011
Var inte meningen med EXA en bil som skulle kunna vara antingen coupé, kombi eller pick up beroende på vad man ville ha för tillfället, och därmed hade en lätt utbytbar bakre taksektion?

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
6 september 2011
Trådstartare
EXA kom bara som coupé. Taksektion kom nog bara till som extra tillbehör till EXA:an har jag för mig.

Nissan Silvia

Sök