4682
Sök

Bör det inte bli lägre bränsleförbrukning?

31 Inlägg
4 september 2011
Trådstartare
Hej
Vi bytte till nya sommardäck för två veckor sedan då vi nu hade kört slut på våra dubbfria vinterdäck, vi köpte michelin energy saver och upptäckte att bränsleförbrukningen har ökat med nästan 1,5 dl per mil, jag trodde att dom däcken skulle göra skillnad till det bättre på förbrukningen, har jag fel?,eller kan den ökade förbrukningen ha ett samband med den andra tråden jag skrev här i forumet om ryckig gång?

mvh

Offroad Racing
3 122 Inlägg
4 september 2011
En motor som inte går ordentligt drar alltid mer bränsle än en som går som den ska. Jag antar att det är ganska länge sen ni kollade förbrukningen med dom gamla däcken?

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

812 Inlägg
4 september 2011
är det samma profil på vinterdäcken och sommardäcken?

trevlig skrev:
Hej
Vi bytte till nya sommardäck för två veckor sedan då vi nu hade kört slut på våra dubbfria vinterdäck, vi köpte michelin energy saver och upptäckte att bränsleförbrukningen har ökat med nästan 1,5 dl per mil, jag trodde att dom däcken skulle göra skillnad till det bättre på förbrukningen, har jag fel?,eller kan den ökade förbrukningen ha ett samband med den andra tråden jag skrev här i forumet om ryckig gång?

mvh

har du kört med vinterdäck tills nu? om du inte viste det så slits vinterdäck betydligt mer om man kör på sommaren med dom då det är en mjuk gummi blanding
Senast redigerat av aakesson (4 september 2011)

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
4 september 2011
Och är snudd på livsfarliga på sommaren.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Sök