körde med 6p sinter o 712 tryckplatta med dubbelmasse o de slet en del på vulkaniseringen på svänghjulet låg gummi kladd i hela sprängkåpan till lådan så går att köra men inget o rekomendera med dubbelmasse isåfall stumsvetsat eller annat omsvarvat.
jag har kört 2-300mil nu med 712 platta med stumt svänghjul å stum lamell utan problem. låter lite jävligt vid motorbroms å tomgång men skit samma för min del.
jag har kört 2-300mil nu med 712 platta med stumt svänghjul å stum lamell utan problem. låter lite jävligt vid motorbroms å tomgång men skit samma för min del.
det är just derför man ska undvika det för man dödar ingånde lagret i lådan..just nu kanske det låter lite illa i slutänden dödar du lagret totalt
jag har kört 2-300mil nu med 712 platta med stumt svänghjul å stum lamell utan problem. låter lite jävligt vid motorbroms å tomgång men skit samma för min del.
det är just derför man ska undvika det för man dödar ingånde lagret i lådan..just nu kanske det låter lite illa i slutänden dödar du lagret totalt
jag är dock inte riktigt med på varför de skulle döda lagret.
körde med 6p sinter o 712 tryckplatta med dubbelmasse o de slet en del på vulkaniseringen på svänghjulet låg gummi kladd i hela sprängkåpan till lådan så går att köra men inget o rekomendera med dubbelmasse isåfall stumsvetsat eller annat omsvarvat.
Kan man svirras fast svänghjulet då?:p för jag har dubbelmasse. Jag tänkte köra på ofjädrad 6puck..
jag har kört 2-300mil nu med 712 platta med stumt svänghjul å stum lamell utan problem. låter lite jävligt vid motorbroms å tomgång men skit samma för min del.
det är just derför man ska undvika det för man dödar ingånde lagret i lådan..just nu kanske det låter lite illa i slutänden dödar du lagret totalt
jag är dock inte riktigt med på varför de skulle döda lagret.
det blir krafter som lådan inte är gjord för
läser ofta om folk som har rasat ingånde lagret i låda pga dom kör med stumma lameller
var väldigt vanligt då det var en fluga att åka m90
sen om man har så pass mkt effekt att man behöver köra med sinter för att det inte ska slira så skulle jag då rekommendera att byta till bmws zf/getrag låda istället.
sen om man har så pass mkt effekt att man behöver köra med sinter för att det inte ska slira så skulle jag då rekommendera att byta till bmws zf/getrag låda istället.
m90in funkar fint med motorer som har lite pulver. förstår inte vad alla är rädda för.
sen om man har så pass mkt effekt att man behöver köra med sinter för att det inte ska slira så skulle jag då rekommendera att byta till bmws zf/getrag låda istället.
m90in funkar fint med motorer som har lite pulver. förstår inte vad alla är rädda för.
3:an går sönder bara man tänker tanken en halv miss så är det skrot visst man kan svetsa stoppringen och då håller den kanske för 350hk om man inte startar hårt då dör den redan vid 300hk
den bistra sanningen om m90
men visst den är gjort för max 165hk i en 940 200hk i en 960
så det är inte direkt skitdåligt att den klarar nästan det dubbla effekten mot vad den är gjord för
men den är för skör för att våga användas
jag törs knappt växla med min skickade stoppringen på min 16v som var helt orginal
en halv miss räckte gjort samma grej med m46 och betydligt mycket värre utan att det varit några problem
sen om man har så pass mkt effekt att man behöver köra med sinter för att det inte ska slira så skulle jag då rekommendera att byta till bmws zf/getrag låda istället.
m90in funkar fint med motorer som har lite pulver. förstår inte vad alla är rädda för.
3:an går sönder bara man tänker tanken en halv miss så är det skrot visst man kan svetsa stoppringen och då håller den kanske för 350hk om man inte startar hårt då dör den redan vid 300hk
den bistra sanningen om m90
men visst den är gjort för max 165hk i en 940 200hk i en 960
så det är inte direkt skitdåligt att den klarar nästan det dubbla effekten mot vad den är gjord för
men den är för skör för att våga användas
jag törs knappt växla med min skickade stoppringen på min 16v som var helt orginal
en halv miss räckte gjort samma grej med m46 och betydligt mycket värre utan att det varit några problem
jag har kört med samma låda i 3 år, ett haveri å de var förra vintern. lite väl mycke glädje å halvdålig koppling. tog sönder 3ans drev. förra lådan slet jag sönder och de var också i hop med dålig koppling dock inte dreven eller stoppring.. du kör inte sönder den pga effekten. växlar du rätt så håller den hur bra som helst.
alla lådor går sönder förr eller senare av felväxlingar.
en m46od låda håller inte för mer än 400nm innan du rensar drev bara du gasar med en sån.
sen om man har så pass mkt effekt att man behöver köra med sinter för att det inte ska slira så skulle jag då rekommendera att byta till bmws zf/getrag låda istället.
m90in funkar fint med motorer som har lite pulver. förstår inte vad alla är rädda för.
3:an går sönder bara man tänker tanken en halv miss så är det skrot visst man kan svetsa stoppringen och då håller den kanske för 350hk om man inte startar hårt då dör den redan vid 300hk
den bistra sanningen om m90
men visst den är gjort för max 165hk i en 940 200hk i en 960
så det är inte direkt skitdåligt att den klarar nästan det dubbla effekten mot vad den är gjord för
men den är för skör för att våga användas
jag törs knappt växla med min skickade stoppringen på min 16v som var helt orginal
en halv miss räckte gjort samma grej med m46 och betydligt mycket värre utan att det varit några problem
ska jag vara ärlig så vet jag en bil som rasat dreven i en sån låda å de är turbokontainern som startade med slicks å klev av vid typ 4000rpm.
M90 går inte jämföra med zf/getrag, dom är ganska sega att växla, medans getrag och zf går att växla snabbt ända upp till 8000 varv, och växlarna bara ramlar i utan slit
M90 går inte jämföra med zf/getrag, dom är ganska sega att växla, medans getrag och zf går att växla snabbt ända upp till 8000 varv, och växlarna bara ramlar i utan slit
dom lådorna är bättre ja men att jämnföra m90 mot tex m46 å säga att den är skit nja den går jag inte på. de går dock å köra effekt på m90in också bara man växlar ordentligt och har bra kopplingsutrustning.