2672
Sök

Innertak av glasfiber

51 Inlägg
5 september 2011
Trådstartare
hejsan!

jag tänkte fråga om det är någon som har gjort ett tak av glasfiber till en volvo 740. för jag hade tänkt gör ett av glafiber. men vet ej om man kan andvända orginnal taket som mal eller om man kan bara typ spackla ett tunt lager direkt på eller ett tunt lager av glaffiber väv direkt på om det nu går? ingen som har försökt att göra det eller har gjort det på sin bil. tänkte även göra ett till min baklucka med!! är det svårt att göra det till en baklucka? efter som jag inte har någon erfarenhet av glasfibring eller dyligt!!

är tacksam för alla svar och tips.. eller om någon som vill erbjuda sig att hjälpa mig med det!!!

MVH niklas

51 Inlägg
5 september 2011
Trådstartare
tror det kommer bli coolt och inte vara som alla andra ju .. sticka ut ju

918 Inlägg
5 september 2011
Blir inte så bra om du skulle volta med bilen?

51 Inlägg
5 september 2011
Trådstartare
WoozyDozz skrev:
Blir inte så bra om du skulle volta med bilen?

nej det är klart ju

Osponsrad
1 631 Inlägg
5 september 2011
Plus att om du nu krånglar ut taket kommer det slå sig när du väl börjar smeta på glasfibret, inte mkt men passformen kommer inte va den samma som innan om du inte stagar upp det som FA* !    Men testa för all del, kan ju bli en intressant grej av det hela.. Eller plasta ngn egen designad grej.. Här finns massor av byggen med högtalare och skärmar och annat i taken på denna sidan wink
Senast redigerat av BudgetDunkaren (5 september 2011)

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

51 Inlägg
5 september 2011
Trådstartare
BudgetDunkaren skrev:
Plus att om du nu krånglar ut taket kommer det slå sig när du väl börjar smeta på glasfibret, inte mkt men passformen kommer inte va den samma som innan om du inte stagar upp det som FA* !    Men testa för all del, kan ju bli en intressant grej av det hela.. Eller plasta ngn egen designad grej.. Här finns massor av byggen med högtalare och skärmar och annat i taken på denna sidan wink

jo tror med det kommer slå sig lite ju. men kan ju alltid testa ju och se hur det funkar. kan bli nice varför vara som alla andra

DäckSprängarLigan
449 Inlägg
5 september 2011
Jag skulle tro att du ska göra de direkt med taket på plats. Då har det rätt form. De jobbiga blir att lacka taket sen.

Varför ha taket i glasfiber? För att man kan.

Projekttråden Saab 9-3
Bilradiocentrum i Stenungsund levererar högtalarna från DLS.

51 Inlägg
5 september 2011
Trådstartare
mrfjonsson skrev:
Jag skulle tro att du ska göra de direkt med taket på plats. Då har det rätt form. De jobbiga blir att lacka taket sen.

Varför ha taket i glasfiber? För att man kan.

lite anderlunda och inte vara som alla andra och se om det funkar  ju.

51 Inlägg
5 september 2011
Trådstartare
nu handla tråden inte om varför jag skall ha ett inner tak av glasfiber. utan om nogon hade gjort ett eller funderat på göra ett och ett till bakluckan och hur man går till väga typ!!!!!!!!

1 324 Inlägg
5 september 2011
Lägg ett lager glasfiber rakt på.. Sen spackla,lacka, klart tongue

51 Inlägg
5 september 2011
Trådstartare
jo fundera lite med på det faktisk ju

Offroad Racing
3 122 Inlägg
5 september 2011
Eller åk till skroten o kapa loss taket på en likadan bil, då kan du vända det på "rätt" håll så blir det enklare att jobba med medans du tillverkar innertaket...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Blästrare LITAB LACK
325 Inlägg
5 september 2011
Tänk på att om det är till en sedan du skall plasta taket så måste du nästan garanterat
Ta ur bakrutan för att få i taket pga att det inte blir flexibelt.
Är ju jobbigt nog att få in original innertak i en 740

Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda....!!

51 Inlägg
5 september 2011
Trådstartare
offarn skrev:
Tänk på att om det är till en sedan du skall plasta taket så måste du nästan garanterat
Ta ur bakrutan för att få i taket pga att det inte blir flexibelt.
Är ju jobbigt nog att få in original innertak i en 740

det hade jag inte tänkt riktigt på. får fundera lite på det där ju

Sök