3425
Sök

Sladdade på grusplan och blev filmad....

1 217 Inlägg
10 september 2011
Väldigt vad många som moralpredikar här..

Att gny om att det blir skattepengar som går åt för att sladda planen är la inget å gnälla om?
Jag ser hellre att det hamnar på sådant än t ex kommunens årsfest eller något annat tvivelaktigt.

Grabben är säkert skattebetalare själv dessutom ska ni se och på så vis pröjsar han för det också.

Visst, man ska inte utsätta andra för risker och på så vis kanske det är dumt att dra ut på en grusplätt i bebyggt område, men vem har inte varit ung och inte tänkt längre än näsan räcker?

killercow
10 september 2011
Ja drar mej ur diskutionen känner jag.

Finns ingen anledning till att sitta å diskutera med folk som tycker de är ok att förstöra andras egendom.

Luktar troll lång väg å jag matar inte troll

Smack that ass!!
2 953 Inlägg
10 september 2011
säger som killercoow.. troll

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

672 Inlägg
10 september 2011
hade jag varit gubben, det varit min grusplan, varit jag som blev störd av oljud, mina ungar som det hade stänkt grus på, hade jag inte orkat blanda in snuten.... hade kilat hem till snubben o punkat 2 av hjulen/knackat in bakljusen ev också framljusen....

"Väx inte upp! det är en fälla"

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
10 september 2011
killercow skrev:
Ja drar mej ur diskutionen känner jag.

Finns ingen anledning till att sitta å diskutera med folk som tycker de är ok att förstöra andras egendom.

Luktar troll lång väg å jag matar inte troll

Ja herre gud får man väl säga...

Jag tycker iaf det är jävligt mycket bättre att leka pch sladda på en grusplan i stället för på vägarna. Dock kanske lite onödigt om han nu kör sönder en träningplan, men fortfarande bra mycket bättre än att vara en fara för annan ute på vägen.

Man kan ju till och med argumentera att han verkligen försökte leka på ett säkert sätt. Detta borde kunna klara ett ev. Åtal om vårdslöshet i trafik, ev. Andra brott diskuteras inte vilket jag inte heller kommer lägga någon åsikt om.

Vad det gäller moraltanter verkar det finnas extremt många sådana på forumen. Det är sällan man ser dem i verkligheten, men är hade TS tur då moraltanten själv kom ut med videokamera...

Mvh Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

4 637 Inlägg
10 september 2011
Ksj skrev:
Grabben är säkert skattebetalare själv dessutom ska ni se och på så vis pröjsar han för det också.

Så just den som förstör får betala mer skatt denna månad så vi andra slipper betala?
Senast redigerat av Navkapsel (10 september 2011)

Rumpmas
3 860 Inlägg
10 september 2011
Navkapsel skrev:
Ksj skrev:

Så just den som förstör får betala mer skatt denna månad så vi andra slipper betala?

Just det förfarandet kallas väl böter? wink

Böter tycker jag att det är värt. Det brukar vara en del pengar och mycket ideellt arbete bakom att hålla en grusplan i fint skick. Att bli av med körkortet borde ha varit på sin plats också, då det låter som om TS har prövotid kvar.

Etropx
19 Inlägg
10 september 2011
Men det vi är irriterade över är ju just det att detta hände i närheten av ett bostadsområde. Inte om det var okej att sladda eller inte. Han GJORDE fel som störde människor i närheten genom att åka och latja med bilen på kvällen då normalt folk sover, oftast små barn med. Jag skulle gå i taket om någon gjorde så där jag bor. Jag hade nog gjort precis som "Power-Krille".

Saab 9000 2.0T 16 -1993

749 Inlägg
10 september 2011
Man blir irriterad när nån byfåne som sågat av ljuddämparen kör runt och väcker folk mitt i natten.

Etropx
19 Inlägg
10 september 2011
Bjornn skrev:
Man blir irriterad när nån byfåne som sågat av ljuddämparen kör runt och väcker folk mitt i natten.

Det är ju lite av det detta handlar om. Att man stört de boende i närheten av där dom busat av sig med sin bil med egenbyggt avgassystem. Jag kan tänka mig att db inte alls håller tillverkarens standard.

Saab 9000 2.0T 16 -1993

223 Inlägg
10 september 2011
Tycker bara det är fel att sladda på en fotbollsplan, den är gjord för fotboll och blir inte enklare att lira på om man sladdar där. Där förstör man ju ganska aktivt för någon.
Högljudda bilar med hemmeckade avgasrör, njae...de tycker jag gott kan brumma runt.
Bilförare som har kul väcker inte mina sovande ungar, lite billjud en onsdagnatt är bara bra för humöret.
Ballar man ur på sådant så kanske man skall hiva in en prilla under läppen och låta den verka?!
Senast redigerat av slowSwede (10 september 2011)

GreenSaabel skrev:
Bjornn skrev:

Det är ju lite av det detta handlar om. Att man stört de boende i närheten av där dom busat av sig med sin bil med egenbyggt avgassystem. Jag kan tänka mig att db inte alls håller tillverkarens standard.

Bara stänga fönstret och sova vidare

Och på dagen är det alltid mysigt att ljudet från en varvande motor bryter lugnet då och då smile

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

Rumpmas
3 860 Inlägg
11 september 2011
RightFront skrev:
GreenSaabel skrev:
Bjornn skrev:

Bara stänga fönstret och sova vidare

Och på dagen är det alltid mysigt att ljudet från en varvande motor bryter lugnet då och då smile

Inte alltid om man jobbar fem-skift och ibland sover på dagen...

Vi har gränsvärden på ljud från avgasrör. Mer ljud fyller ingen som helst funktion.

126 Inlägg
11 september 2011
Att endel orkar,kanske ni borde sitta i kommunhuset ist för att sitta & gnata på pojkstackarn bakom tangenterna som är nervös för att bli av med kortet.? Alltför ofta ser man nuförtiden hur forumtrådar spårar ur totalt. Konstigt att folk inte kan hålla sig till ämnet varför tråden skapades. För dom som vill skälla,inte kan hålla sig till själva "frågan" Starta en egen tråd som relaterar till erat disskusionsämne & åsikter.
Ja, det var väl vad jag tycker iaf. Och säkert flera andra. Kanske något "Garaget" borde trycka hårdare på.?

Over and Out.!

1 749 Inlägg
11 september 2011
Navkapsel skrev:
Ksj skrev:

antagligen så blir det idrottsklubben som får betala återställning av planen själva utan skattepengar

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

Muttley
11 september 2011
Shadow_line_ skrev:
Att endel orkar,kanske ni borde sitta i kommunhuset ist för att sitta & gnata på pojkstackarn bakom tangenterna som är nervös för att bli av med kortet.? Alltför ofta ser man nuförtiden hur forumtrådar spårar ur totalt. Konstigt att folk inte kan hålla sig till ämnet varför tråden skapades. För dom som vill skälla,inte kan hålla sig till själva "frågan" Starta en egen tråd som relaterar till erat disskusionsämne & åsikter.
Ja, det var väl vad jag tycker iaf. Och säkert flera andra. Kanske något "Garaget" borde trycka hårdare på.?

Over and Out.!

Så har de typ varit alltid. De är bra så pojken inte är dum näste gång. smile
Han får riktiga svar på tal helt enkelt.

Sök