3127
Sök

Fundering över "stop" i instrumenten passat 1,8T -00

23 Inlägg
8 september 2011
Trådstartare
Hej! har en passat 1,8T -00 som jag har en liten fundering över ... ibland när jag startar bilen så kommer det upp "STOP" i färddatorn men försvinner efter någon sekund, något allvarligt? hittar inget om detta i instruktionsboken eller någon annan stans än så länge, så om någon vet något om detta, SKRIV!  tack på förhand!

Avstängd
10 388 Inlägg
8 september 2011
Står det BARA stop? Inte följt av något?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

23 Inlägg
8 september 2011
Trådstartare
yes!

23 Inlägg
8 september 2011
Trådstartare
funderar på om det kan ha något med oljetrycket att göra , att precis när jag startar så har han inte hunnit få upp rätt tryck, eftersom texten bara står där ca 1 sekund ...

Avstängd
10 388 Inlägg
8 september 2011
Ja, det är väl inte omöjligt. Nu är jag inte HELT hemma på passat, men jag vill ha för mig att "STOP" ska följas av något...typ "STOP - Break failure" eller ja, du förstår vad jag menar.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

1 335 Inlägg
8 september 2011
Här kan du läsa lite om någon som har haft samma problem. http://www.passatworld.com/forums/68-b5 … light.html

B5 #001

1 Inlägg
11 september 2011
stog samma sak när evelina låna min passat, och då brann det i kablarna;)

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
12 september 2011
Läs av felkoder, om det är ABS:en som gett upp så går det att skicka iväg den på reparation, är betydligt billigare än att köpa en ny och köpa en beg för samma pengar som det kostar att reparera den hade jag inte gjort då det inte är helt otroligt att den begagnade drabbas av samma sjuka inom en snar framtid...

jag skickade min enhet i A4:an hit:

http://www.innosund.com/content/view/17/52

tog en vecka, bilen går att köra utan styrenheten (dock så funkar såklart inte abs under tiden) gick på 1700+frakt om jag inte minns helt fel...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

23 Inlägg
14 september 2011
Trådstartare
nu är det som såhär att det inte är något fel på abs. och det har bara hänt att lampan tänt sig ca 3-4 ggr och det har vart väldigt långa mellanrum mellan tändningarna! och när väl texten "stop" kommer upp så hinner man nätt och jämt skymta till den ( visas ca 1 sek varje gång, om inte mindre ) .

Sök