3374
Sök

Saab 9-3 se 2,0t fråga

750 Inlägg
9 september 2011
Trådstartare
Hallå! Hoppas att något kan svar på min fråga, har märkt att det börjat läcka in vatten i bagaget, så jag tog en titt. Då såg jag en ventelation på högra sidan där det satt en trasig gummi ventelation. Min fråga, är det nödvändigt med den vetilationen? Eller kan jag täcka över den som att tex svetsa igen hålet?

Vetelation sitter precis bakom bakhjulet så det är därför det skvätter in vatten och smuts

« ʂpʟ ɗʏŋɑɱɪɕʂ, кейɯɔɔð, β2 ɑʊðɪɔ »
Dцьstэp

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
9 september 2011
Ät tveksam till att det kommer in så mycket där, brukar läcka bakom bakljusen på dem väldigt ofta sad

Och ventilationen är inte helt nödvändig heller men du får in mindre friskluft i kupen eftersom du får sämre flöde ut ut karossen med igensvetsad ventilation sad

750 Inlägg
9 september 2011
Trådstartare
bumpe skrev:
Ät tveksam till att det kommer in så mycket där, brukar läcka bakom bakljusen på dem väldigt ofta sad

Och ventilationen är inte helt nödvändig heller men du får in mindre friskluft i kupen eftersom du får sämre flöde ut ut karossen med igensvetsad ventilation sad

Ok, kanske kommer in mer någon annan stans men jag kollade imorse med att sätts dit en gammal tröja för att se ifall där kom dit smuts, och det gjorde det. Men då prövar jag att täcka igen det. Tack gör svaret smile

« ʂpʟ ɗʏŋɑɱɪɕʂ, кейɯɔɔð, β2 ɑʊðɪɔ »
Dцьstэp

72 Inlägg
9 september 2011
helt riktigt han som svarade, de vanligaste är packningarna till bakljusen, ett tips är att byta båda, kostar inte många kronor hos närmaste saab-återförsäljare

954 Inlägg
9 september 2011
svetsa igen skiten big_smile spelar högra då wink

Sök