Tjena fick höra att farsans polare har en M60B40 eller m62b44 liggandes undrar om det finns nån möjlighet att klämma ner en sån i en E36a nån som har prövat? eller nån som har mer erfarenhet av motorbyten på bmw?
Har kollat lite videos på youtube och folk har stoppat ner v12or så platsen verkar inte vara nåt problem, nu återstår bara prisfrågan motor+bygge är ju inte gratis så vi får se om det kan bli nåt framtida projekt
Aa dumt av dem att ha samma färg på bilarna.. blev lite lurad när jag kollade snabbt på de runda lysena på E36 på bilden framifrån där nere men det är väl för att de är tända
Problemet jag kan tänka mig bli är tråget, det hänger ju framför framvagnsbalken på e34. E36 har bulan bakom framvagnen däremot. Någon som har kol på om det finns olika tråg till m60b40?
Nu har det rullat in en del svar tackar för detta Dock lär det nog inte bli ngt bygge inom en snar framtid iaf då man för tillfället varken har pengar eller plats Däremot kan jag tänka mig lite enklare trim av orginalmotorn och se var det tar vägen:)
Vart tvungen att registera mig här för denna tråds skull! V8:an är 20 kg Lättare än den raka sexan! Jag äger själv en Alpina B8 4,6, så visst går det att stoppa i V8an i E36:an, Alpina fick göra 27 ändringar i karossen om jag inte mins fel för att lyckas med detta! Tråg och oljepump är också utbytt. Det finns en kille på rejsa som har gjort detta operation så du skulle kunna fråga honom hur han gjorde!
Vart tvungen att registera mig här för denna tråds skull! V8:an är 20 kg Lättare än den raka sexan! Jag äger själv en Alpina B8 4,6, så visst går det att stoppa i V8an i E36:an, Alpina fick göra 27 ändringar i karossen om jag inte mins fel för att lyckas med detta! Tråg och oljepump är också utbytt. Det finns en kille på rejsa som har gjort detta operation så du skulle kunna fråga honom hur han gjorde!
Mvh Abbe.
Det är just det 27 ändringar allting går med vilja men som sagt så är problemet nu någonstans att vara och den finansiella biten.