Hej igen! Har fortfarande problem min min volvo 240 som jag inte får laddtryck i.
Har ikväll byt turbo till en vätskekyld efter att jag såg att min förra tryckte olja mot Icn.
Men efter att jag bytta turbo så har jag fortfarande inget laddtryck.
"Armen" under turbon sitter på, slangen mellan kompressorhuset och wastegaten sitter där den ska.
Men jag får inget laddtryck .
Det jag är fundersam på är vakuumslangarna i runt in suget. De ser ut som förra ägaren av bilen gjort något lite eget eller också äre bara jag som inte har någon koll. Försökte ladda upp lite bilder på insuget men lyckades inge vidare . Men saken är den att jag inte vet hur det ska se ut. Hur slangarna runt insuget ska kopplas.
Just nu sitter slang från dumpventilen och laddtryckmätaren in i ett T kors till nått sorts (relä?) men reläet är i sin tur inte riktigt inkopplat då de hänger nån lös kabel därifrån.
Verkligen ett mysterium de där för mig, har verkligen ingen aning hur detta ska kopplas, snälla hjälp mig
Har försökt googla runt utan att hitta någon bra bild på hur de ska sitta.
*Edit* Har fått in två bilder på hur det ser ut till mitt fotoalbum men får inte in dom itråden. Om ni klickar in på min profil och kolla på fotoalbum "240 tic" så finner ni två bilder som kanske hjälper er att förstå hur de ser ut
Tackar för alla svar.
mvh