3039
Sök

Problem med Opel Zafira -06 2,2l

30 Inlägg
12 september 2011
Trådstartare
Hejsan . Min pappa har en Opel Zafira -06.
Nu har den väldigt länge hållt på och dumma sig.
När man har kört med bilen ca en halvtimme eller mer och man då stänger av motorn så kan man inte starta den igen förrens efter ca en halvtimme .

Min pappa som inte kan mycket om bilar förklarar även att om man då kört med bilen i en halvtimme så kommer lyser det en lampa i instrumentpanelen "med en liten bil med en tråd runt om och en rosett på taket" ... Har inte sett lampan själv men kan kanske ta en bild eller nått om det behövs.

Är det någon som vet varför den gör så eller som vet någon sida man kan läsa om liknande problem på?

PS. Om tråden ligger fel så var snäll att flytta den.

Of World
3 372 Inlägg
12 september 2011
kan bero på att den behöver service, var något liknande på min Vectra  ,men detta hände endast en gång dock, efter några veckor så började kamkedjan ge oljud ifrån sig :p

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

30 Inlägg
12 september 2011
Trådstartare
opel_vectra_gts skrev:
kan bero på att den behöver service, var något liknande på min Vectra  ,men detta hände endast en gång dock, efter några veckor så började kamkedjan ge oljud ifrån sig :p

vi ska skicka in den men hade varit lite roligt och veta vad det beror på smile

Of World
3 372 Inlägg
12 september 2011
MissDelete skrev:
opel_vectra_gts skrev:

Med dagens bilar och deras El så blir det svårt och veta utan att felsöka :p satans mycket som kan krångla :p

Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17

30 Inlägg
12 september 2011
Trådstartare
opel_vectra_gts skrev:
MissDelete skrev:
opel_vectra_gts skrev:

Med dagens bilar och deras El så blir det svårt och veta utan att felsöka :p satans mycket som kan krångla :p

Blir att åka in och felsöka den då smile

30 Inlägg
13 september 2011
Trådstartare
opel_vectra_gts skrev:

Du vet kanske vad den lampan betyder ? En bil med rosett ?

Of World
3 372 Inlägg
13 september 2011
limp-home-mode tror jag det kallas , kan va så att någon kabel gått upp i brand, tydligen ganska vanligt fel på dessa :p

Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17

30 Inlägg
14 september 2011
Trådstartare
Tackar smile

Sök