Max 1,2 alltså. jo Han jag köpte bilen av hade skruvat ner turbon, därför jag undrar lite hur mycke jag kan skruva upp den. Men tack för svar i alla fall.
JonasHalt skrev:
Det ska styras av styrboxen via megnetventil, kör inte med pysventil! Max 1,2bar sen är vevstakarna illa ute..
Jo, mottrycket efter turbon i ditt fall är litet, men det som räknas om man är intresserad av stakarna ska hålla är mottrycket innan turbon. Och där har du ju problem med trångt grenrör och litet avgashus som bromsar upp.
Men om jag har en kkk24, hur mycket (teoretiskt sett) kommer jag kunna ladda? Orginal grenrör och 3" dp
Det finns det ingen som kan svara på riktigt. Det är inte bara vad som är gjort med motorn som spelar roll utan även ditt körsätt och kvaliten på stakar i just din motor. Någonstans mellan 0,5 och 2 bar smäller det. Men vart gränsen går för just din motor kan i-n-g-e-n med säkerhet säga. Med tanke på K24'an kommer något tråkigt kunna hända redan vid 1,5 bar pga lagringen i dem.
Jo att stakarna kan ge sig redan vid orginal effekten vet jag. Använder bilen mest för transport så varken stakar eller turbo behöver oroa sig då det är sällan jag verkligen gasar på.