Har själv ett 130KR-kit som jag är duktigt nöjd med. Dessa i 5l slutna lådor spelar BRUTALT med rätt effekt bakom sig. Linjärt och bra klipp ner till 65-80Hz. Dock bör man i det läget ha en frontmonterad sub som man delar runt 70-80Hz för att hjälpa midbasen ngt.
Annars kan du kika på E.A.D http://www.eadsweden.com/drive-units/ Framförallt syftar jag på E100 ihop med E60 på toppen. Dock landar detta på ca: 5200:- inkl. moms. Och innan ngn säger ngt så kan jag säga at detta är bland de mest brutala 4.5" jag råkat ut för. Spelar ruksigt djupt och attans vad kontroll de har. Värd varenda krona. Jag som SQ-jagare vill INTE ha ngr andra element nu då dessa har vad jag har letat efter med vad jag vill ha för typ av ljud. De är så neutrala i sin klang att alla andra länkar i kedjan blir helt plötsligt VÄLDIGT avgörande. De avslöjar verkligen hur resten låter.
verkar inte som du riktigt vet vad du är ute efter. Du lägger upp länk efter länk.. Hur långt har du till en seriös butik? åk dit istället för att gissa dej till en massa.
member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)