hej jag undrar om megasquit sprutet är något bra? svårt att koppla på b230 med et sprut org? något svårt att göra en grundmapp? skulle helst okså kolla om det finns något i hallandslän eller skåne som kunde kopplat så de fungerar? mvh
Megasquirt är riktigt bra system. Men man får lägga ner lite tid på mappningen, går att utgå ifrån färdiga startmappar som får ditt åk att starta.. men för att få din bil körbar får du mappa på egen hand. Finns en färdig manual att hämta hem på nätet med grunderna inför mappning. Om du är osäker på inkoppling av systemet så går de köpa färdigt, finns en firma i finland som bygger ihop system färdigt för plug in- Drive. Seriös firma, har själv köpt system därifrån mvh
Men om man köper sånt kit dem har till 4 cylindrar? Är de lätt att koppla under då? Alltså för en som kan hyffsat mycket med el o sånt men ingen expert? Mvh
Men om man köper sånt kit dem har till 4 cylindrar? Är de lätt att koppla under då? Alltså för en som kan hyffsat mycket med el o sånt men ingen expert? Mvh
Jag köpte mitt helt färdigt och det borde inte vara några problem
Tänkte köra via svänghjulet. Okej så kablar är inte dragna till mapsensor?
Okej alltså köper du allt färdigt sitter givare och hela köret på kablarna redan dvs bara att lägga dit och koppla in inprincip. Det du kommer behöva skarva dig in på som jag kommer på nu är bränslereläet och lite småsaker till men du får med en manual där all fakta du behöver och ett el schema
Det kan vara lite klurigt att fästa mapsensorn i insuget men det ser du när du har sakerna