Xuri: hur länge höll hans grenrör? jag körde 350hk/570nm på original och det ville spricka några gånger i månaden beroende på hur man körde.. bytta till extraktor och det höll bättre.. Avgastempen sänktes även lite i samband med det..
Själv har jag kört över 2000 mil med över 300 hästar\ 400 nm å hade inte nån spricka i de när jag sålde bilen. Jag låg å tuggade iskörning förra vintern å grenröret sprack inte då heller trots 370hk är de mappat rätt så avgastempen är hyffsad håller de, toppen på min egt mätare smälte vid iskörningen..
Xuri: hur länge höll hans grenrör? jag körde 350hk/570nm på original och det ville spricka några gånger i månaden beroende på hur man körde.. bytta till extraktor och det höll bättre.. Avgastempen sänktes även lite i samband med det..
Själv har jag kört över 2000 mil med över 300 hästar\ 400 nm å hade inte nån spricka i de när jag sålde bilen. Jag låg å tuggade iskörning förra vintern å grenröret sprack inte då heller trots 370hk är de mappat rätt så avgastempen är hyffsad håller de, toppen på min egt mätare smälte vid iskörningen..
Hur många grader låg du på då?
över 900 grader var ingen ovanlighet vid gatkörning, på isen kollade jag aldrig men grejerna har aldrig gått så hår så länge.
940in med 450hk kör orginal grenrör med ditsvetsad extern waste på grenröret å jag har inte hört micke säga nått om att ens de har spruckit.
Hej, tänkte börja trimma min 940 turbo som gått 31000 mil kärring/gubbkörd, måste man eller är de smart att renovera motorn? För får en känsla av att den inte kommer palla om den är så sliten som den är.
kan vara smart och göra det DÅ vet du vad som är bytt och du har koll på allt
Rwdelivet skrev:
Hej, tänkte börja trimma min 940 turbo som gått 31000 mil kärring/gubbkörd, måste man eller är de smart att renovera motorn? För får en känsla av att den inte kommer palla om den är så sliten som den är.
Tack för svar! Men kan själv inte jätte mycket om trimning och motorer (än) har en 940 turbo auto från 97 jag ska konvertera till manuell och sen göra steg 2 till en början och sen steg 3 som står ovan. Blir det inte dyrt att lämna in och renovera? Eller om man skulle göra de själv måste man ju ha motorlyft i grejer? Som blir dyra har kanske 30 lök att jobba med men då ska jag ha coils o lite grejer också. Men det är klart att man måste ju göra de någon gång för att lära sig