2609
Sök

Bmw 750ial -91 går ej på tomgång

55 Inlägg
14 september 2011
Trådstartare
har en bmw 750ial -91 (v12) som har fungerat klockrent fram tills idag. när jag skulle starta bilen så dog den direkt,jag försökte ett par gånger till men det blev inget resultat. men startar jag den och håller en jämn gas så fungerar den som han ska men så fort jag släpper gasen så får jag ingen tomgång på han och den dör direkt. inga problem att starta upp han igen efteråt men jag måste hålla en jämn gas hela tiden. någon som har någon ide om vad detta kan vara för fel? tack på förhand. (hoppas denna kom i rätt forum nu)

4 146 Inlägg
14 september 2011
Låter som att din LMM har gett up?  Prova koppla ur LMM och se om det fungerar bättre då lr ändrar sig överhuvud taget.

55 Inlägg
14 september 2011
Trådstartare
okej. men det sitter ju 2st på denna modell. ska jag testa ta bort ena åt gången eller ska jag ta båda två samtidigt?

4 146 Inlägg
14 september 2011
Ingen aning faktiskt, kan ingenting om bmws motorer. Men borde finnas många fler här på garaget som sitter inne med lite kunskap:)

55 Inlägg
14 september 2011
Trådstartare
kollade upp detta nu och du hade rätt, bytte den högra lmm och nu går den som en klocka. tusen tack för hjälpen.

Sök