3869
Sök

Diskussion - Vad för bil "bör" man ha för att synas?

Osponsrad
1 631 Inlägg
17 september 2011
#41
Spana in min lila fiat, där har du ngt som sticker ut..

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

1 570 Inlägg
17 september 2011
#42
En ball masstillverkad sportbil kan ju i princip vem som helst med ett hyffsat välbetald jobb gå och skaffa sig på måndagmorgon. Däremot är det ju få som har kunskap, lust, tid eller pengar att renovera och underhålla gamla bilar. Jag blir mer impad av eldsjälar som håller sina gamla pärlor i fint skick. Mycket roligare och personligare med udda och ovanliga veteraner än nyare. Bara vad jag tycker.

1 160 Inlägg
17 september 2011
#43
håller med till 100 %
M103 skrev:
En ball masstillverkad sportbil kan ju i princip vem som helst med ett hyffsat välbetald jobb gå och skaffa sig på måndagmorgon. Däremot är det ju få som har kunskap, lust, tid eller pengar att renovera och underhålla gamla bilar. Jag blir mer impad av eldsjälar som håller sina gamla pärlor i fint skick. Mycket roligare och personligare med udda och ovanliga veteraner än nyare. Bara vad jag tycker.

101 Inlägg
17 september 2011
#44
M103 skrev:
En ball masstillverkad sportbil kan ju i princip vem som helst med ett hyffsat välbetald jobb gå och skaffa sig på måndagmorgon. Däremot är det ju få som har kunskap, lust, tid eller pengar att renovera och underhålla gamla bilar. Jag blir mer impad av eldsjälar som håller sina gamla pärlor i fint skick. Mycket roligare och personligare med udda och ovanliga veteraner än nyare. Bara vad jag tycker.

Word!


347 Inlägg
19 september 2011
#45
M103 skrev:
En ball masstillverkad sportbil kan ju i princip vem som helst med ett hyffsat välbetald jobb gå och skaffa sig på måndagmorgon. Däremot är det ju få som har kunskap, lust, tid eller pengar att renovera och underhålla gamla bilar. Jag blir mer impad av eldsjälar som håller sina gamla pärlor i fint skick. Mycket roligare och personligare med udda och ovanliga veteraner än nyare. Bara vad jag tycker.

Visst är det så.
Tyvärr bryr sig vanligt folk sällan om sånt. En Ferrari skapar alltid mer intresse bland vanligt folk jämfört med det mesta annat och de allra flesta har noll koll på hur gamla modeller är och hur dyrt osv utan drar allt över en kam.
Min 928 drar också väldigt mycket uppmärksamhet och endel som kommer och pratar med en på macken osv men bara riktigt intresserade vet vad det är för något och att det faktiskt är en riktigt gammal bil. Min granne trodde länge att den bara var ett par år gammal och trodde jag var stormrik eftersom jag hade en porsche för det vet ju alla att dom är dyra...


Saaboholic
3 129 Inlägg
19 september 2011
#46
En fin bil med V8 är alltid en fin bil med V8.
Stilrent men ändå lite utstickande, skönt motorljud ej modell stuprör osv.

Någon som vet hur corvette c5.an är i chassit/väghållningen?

"Liberty of thought is the life of the soul"

671 Inlägg
20 september 2011
#47
M103 skrev:
En ball masstillverkad sportbil kan ju i princip vem som helst med ett hyffsat välbetald jobb gå och skaffa sig på måndagmorgon. Däremot är det ju få som har kunskap, lust, tid eller pengar att renovera och underhålla gamla bilar. Jag blir mer impad av eldsjälar som håller sina gamla pärlor i fint skick. Mycket roligare och personligare med udda och ovanliga veteraner än nyare. Bara vad jag tycker.

Kan någon förklara för mig skillnaden i att putsa med sonax på en sprittny bil och putsa på en gammal bil i nyskick. Ska det ena vara svårare eller kräva övernaturliga krafter.......

Jag imponeras över folk som bygger eller bygger om och har egna bra o hållbara lösningar.
Det är kunskap..

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
20 september 2011
#48
Är det en ren entusiastbil han är ute efter så köp en gammal toyota 2000GT eller köp en gammal saab sonett och renovera.

GTn är ju ovanlig som pengar på mitt bankkonto och sonetten kan man få för betydligt mindre pengar men är också väldigt sällsynt.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Självlärd
3 083 Inlägg
20 september 2011
#49

Äsch det är ju takboxen folk kollar på och tänker "en sån där skulle jag också vilja ha på min bil" lol

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

551 Inlägg
20 september 2011
#51
bmw's 6-serie. finns allt ifrån den gammla e9:an till den nya f12:an, beroende på om man vill ha en klassiker eller ett modernt monster.

Haters gonna hate.

551 Inlägg
20 september 2011
#52

en anledning... priset.
men vackra är dom!

Haters gonna hate.

Göteborgare
51 Inlägg
20 september 2011
#53
p12 skrev:

en anledning... priset.
men vackra är dom!

Inte sååå mycket dyrare än en "nyare Maserati" som TS nämner i ett inlägg......iofs nämner TS också runt 300.000 kr i ett annat inlägg så då skiter det ju sig....

Alla heter Glenn i Göteborg....
http://www.garaget.org/?car=399839

101 Inlägg
20 september 2011
#54
endorfinslaven skrev:
M103 skrev:
En ball masstillverkad sportbil kan ju i princip vem som helst med ett hyffsat välbetald jobb gå och skaffa sig på måndagmorgon. Däremot är det ju få som har kunskap, lust, tid eller pengar att renovera och underhålla gamla bilar. Jag blir mer impad av eldsjälar som håller sina gamla pärlor i fint skick. Mycket roligare och personligare med udda och ovanliga veteraner än nyare. Bara vad jag tycker.

Kan någon förklara för mig skillnaden i att putsa med sonax på en sprittny bil och putsa på en gammal bil i nyskick. Ska det ena vara svårare eller kräva övernaturliga krafter.......

Jag imponeras över folk som bygger eller bygger om och har egna bra o hållbara lösningar.
Det är kunskap..

Ingen skillnad på det, men att göra en kulturgärning och renovera upp ett skabbigt objekt till originalskick med dyra medel, och sedan bevara den fräsch.


679 Inlägg
20 september 2011
#55
DeTomaso pantera

Göteborgare
51 Inlägg
21 september 2011
#56
https://www1.garaget.org/gallery/images/169/168120/168120-e2a3b09d98d61ee4ce9bab769de37574_large.jpg

Ursäkta bildkvaliteten, mobilkamera.

Här är en som både syns och hörs i alla fall. En bekants bekant tog hem den i risigt skick från USA i vintras. Bilden tagen för några veckor sedan direkt efter godkänd besiktning. Kan tillägga att allt på bilen är precis så fräscht som det ser ut inkl inredningen. Det man inte tror när man ser en såpass stor bil är att det är riktigt trångt i förarhytten.

Alla heter Glenn i Göteborg....
http://www.garaget.org/?car=399839

Trött
267 Inlägg
21 september 2011
#57
X-Trail skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … _large.jpg

Ursäkta bildkvaliteten, mobilkamera.

Här är en som både syns och hörs i alla fall. En bekants bekant tog hem den i risigt skick från USA i vintras. Bilden tagen för några veckor sedan direkt efter godkänd besiktning. Kan tillägga att allt på bilen är precis så fräscht som det ser ut inkl inredningen. Det man inte tror när man ser en såpass stor bil är att det är riktigt trångt i förarhytten.

Aah, Peterbilt 359! smile Spelar väl ingen roll om det är trångt i hytten så länge man får plats mellan ratten och ryggstödet. Sitter ju sleeper bakom hytten, den är desto större. Skulle byta Scanian mot den där alla dagar i veckan. big_smile

Göteborgare
51 Inlägg
21 september 2011
#58
Hellectric skrev:
X-Trail skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … _large.jpg

Ursäkta bildkvaliteten, mobilkamera.

Här är en som både syns och hörs i alla fall. En bekants bekant tog hem den i risigt skick från USA i vintras. Bilden tagen för några veckor sedan direkt efter godkänd besiktning. Kan tillägga att allt på bilen är precis så fräscht som det ser ut inkl inredningen. Det man inte tror när man ser en såpass stor bil är att det är riktigt trångt i förarhytten.

Aah, Peterbilt 359! smile Spelar väl ingen roll om det är trångt i hytten så länge man får plats mellan ratten och ryggstödet. Sitter ju sleeper bakom hytten, den är desto större. Skulle byta Scanian mot den där alla dagar i veckan. big_smile

Nä, det är en fördel att det är lite trångt, i alla fall om man har rätt sällskap! smile

Alla heter Glenn i Göteborg....
http://www.garaget.org/?car=399839

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
21 september 2011
#59
Hellectric skrev:
X-Trail skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/images/ … _large.jpg

Ursäkta bildkvaliteten, mobilkamera.

Här är en som både syns och hörs i alla fall. En bekants bekant tog hem den i risigt skick från USA i vintras. Bilden tagen för några veckor sedan direkt efter godkänd besiktning. Kan tillägga att allt på bilen är precis så fräscht som det ser ut inkl inredningen. Det man inte tror när man ser en såpass stor bil är att det är riktigt trångt i förarhytten.

Aah, Peterbilt 359! smile Spelar väl ingen roll om det är trångt i hytten så länge man får plats mellan ratten och ryggstödet. Sitter ju sleeper bakom hytten, den är desto större. Skulle byta Scanian mot den där alla dagar i veckan. big_smile

En kamrat till mig har skaffat en Kenworth w900l 1993 cool
Ska egentligen inte gå att regga en sådan ny Us-truck i Sverige, den är den första som är helt klar och laglig.

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/250549_217823718250523_100000686908377_750519_1119011_n.jpg
Senast redigerat av hotrodder (21 september 2011)

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

Trött
267 Inlägg
21 september 2011
#60
hotrodder skrev:
En kamrat till mig har skaffat en Kenworth w900l 1993 cool
Ska egentligen inte gå att regga en sådan ny Us-truck i Sverige, den är den första som är helt klar och laglig

Gött! Han måste väl nästan ha förstärkt upp hytten då eller? Det är ju stötproven som skiter sig har jag för mig...

Ursäkta off topic.


Sök