2965
Sök

Missnöjd med MDS-produkt

79 Inlägg
21 augusti 2006
Trådstartare
I fredas byggde jag och en kompis baslåder i våra bilar min kompis då hade köpt en färdig byggd låda från MDS tidigare typ förra året. När vi demonterade lådan så var det hur dåligt byggt som helst för det första upptäckte vi 2 neon rör i helvetet när bara ett syndes och den båda funkade inte då kollade vi upp hur dom hade kopplat det JO DOm hade kopplat minus kabeln till + kabeln på båda!!!! IDIOTER eller vet man ju själv hur det ska sitta. sen när vi skulle skruva dän basarna så var nästan alla skruvar runddragna och snea och polarn hade aldrig rört det innan var ett helvete o få dän!!! Plexi glaser skruvarna runt om fick han alltid typ varje dag dra åt. där man kopplar högtalar kablarna i var böjda gick nästa av. Och MDS ska vara bland dom bästa=/ man kan ju börja tänka när man ser sånna fel i det. dom nya låderna vi byggde blev en jäkla skillnad i ljud kolla gärna bilderna längre ner får ni se själva:(

Men högtalarna kunde man inte klandra dom funkar bra men lådan var ju skit sen ihop kopplandet:(

SÅ VARNA ALLA SOM KÖR ME MDS DET E SKIT VÄRLDENS SÄMSTA BYGGEN HAN GAV ÄNDÅSÅ 4000:- FÖR SKITEN

Gå in här om inte bilderna kan visas här
http://www.garaget.org/mypage/?user=Bil … p;cat=2496

TUR ATT JAG INTE KÖR ME SKITEN KÖR själv från boxter och DLS

SKIT BYGGET
http://www.garaget.org/mypage/?user=Billy_Butt&show_page=gallery&cat=2496&image=10852
HÄR HAR NI HUR NEON KABLARNA VAR LÖDDA SYNS ATT DET E MINUS MOT PLUS
http://www.garaget.org/mypage/?user=Billy_Butt&show_page=gallery&cat=2496&image=10851
HÄR SER NI HUR SKRUVARNA HUR VINNA DOM E O RUNDRAGNA GICK KNAPP O FÅ BORT:(
http://www.garaget.org/mypage/?user=Billy_Butt&show_page=gallery&cat=2496&image=10853
Senast redigerat av chrizz (21 augusti 2006)

15 Inlägg
21 augusti 2006
"Och MDS ska vara bland dom bästa=/"

Skryta det kan man göra.

79 Inlägg
21 augusti 2006
Trådstartare
Ingen mer som har varit me om samma problem me MDS låder??
EN till kompis var me om samma sak fick jag höra idag=/

Administratör
11 911 Inlägg
21 augusti 2006
Rubriken har redigerats till något i lite vänligare ton...

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Team Tondöv
649 Inlägg
21 augusti 2006
Billy_Butt skrev:
Och MDS ska vara bland dom bästa=/

BARA enligt dom själva!

6 Inlägg
21 augusti 2006
Vad var meningen med dom bilderna? Det syns ju absolut ingenting som är fel..

8 156 Inlägg
22 augusti 2006
Tycker att det är en ganska så meningslös tråd.
Allt går att sälja med mördande reklam typ...
Dom flesta här inne är mer eller mindre negativa mot MDS.

MDS kanske är bra på vissa saker. Men att kalla dom bland dom bästa...?
Nja.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

914 Inlägg
22 augusti 2006
dom är bland dom bästa på att få in så många bilder som möjligt på f1 bilar och liknande i sin katalog bland högtalarna det kan nog ingen säga emot.. Vart lite fundersam över vad det var dom sålde när jag såg den rallybilar eller högtalare.

Wankel
1 080 Inlägg
22 augusti 2006
skulle vilja plocka isär en låda själv och se att det var så illa innan jag tror på att mds har klantat till det så......
själv handlar jag alltid på mds och har aldrig haft nåt problem
Senast redigerat av StiFf (22 augusti 2006)

MDS Västerås

79 Inlägg
22 augusti 2006
Trådstartare
Ronnie.L skrev:
dom är bland dom bästa på att få in så många bilder som möjligt på f1 bilar och liknande i sin katalog bland högtalarna det kan nog ingen säga emot.. Vart lite fundersam över vad det var dom sålde när jag såg den rallybilar eller högtalare.

Det enda som är bra där ifrån e neon rören känner många som kör me MDS och dom har bara haft massa problem med deras låder samt högtalarna vet en annan som hade ett steg på 1600 watt därifrån och det slutade fungera efter en vecka han hade kopplat det rätt me.

79 Inlägg
22 augusti 2006
Trådstartare
roadss skrev:

Kolla länken får du se bland annat kablarna till neonet syns att minus kabeln e lödd till + kabeln var samma sak med högtalar kablarna.

79 Inlägg
22 augusti 2006
Trådstartare
Jag säger inte att dom e bland dom bästa men många som köär med mds säger det
men jag tiycker inte dom e bland dom bästa.

174 Inlägg
22 augusti 2006
men om ni ska hålla på o klaga på lådorna som dom bygger så bygg då för faan själva direkt o inte va så lata o köpa färdigbyggt!! för de första så e de mer charm o sen får man de som man vill!! men de där me att mds e skit kan ja inte hålla med om.. alla produkter ja har därifrån har ja inte haft ett enda problem med!!

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
22 augusti 2006
Billy_Butt skrev:
roadss skrev:

Kolla länken får du se bland annat kablarna till neonet syns att minus kabeln e lödd till + kabeln var samma sak med högtalar kablarna.

om - va ihop lödd med + så borde det väl varit kortis?

79 Inlägg
22 augusti 2006
Trådstartare
racing-jimpa skrev:
Billy_Butt skrev:
roadss skrev:

Jo rörerna funkade inte=( dom e kortslutna

79 Inlägg
22 augusti 2006
Trådstartare
gulleponken skrev:
men om ni ska hålla på o klaga på lådorna som dom bygger så bygg då för faan själva direkt o inte va så lata o köpa färdigbyggt!! för de första så e de mer charm o sen får man de som man vill!! men de där me att mds e skit kan ja inte hålla med om.. alla produkter ja har därifrån har ja inte haft ett enda problem med!!

Jo det har vi gjort mycke bättre lådor nu men den lådan som mds byggde  den funkade aldrig 100% det bara skramlade och spelade ojämt men jag tycker bara det e dåligt när man köper en färdig byggd låda så tycker man att den ska funka 100% sen att skruvarna nästan alla var runddragna fick fan ta näbb tång för att få dän dom.  Du det kommer tro mej
Senast redigerat av Billy_Butt (22 augusti 2006)

129 Inlägg
22 augusti 2006
Billy_Butt skrev:
racing-jimpa skrev:
Billy_Butt skrev:

så dum kan dom väl inte va? njaa mer än så tror jag nog dom vet

79 Inlägg
22 augusti 2006
Trådstartare
TCB skrev:
Billy_Butt skrev:
racing-jimpa skrev:

så dum kan dom väl inte va? njaa mer än så tror jag nog dom vet

Jo dom hade aldrig funka ända sen han köpte skiten när vi väl skruvade isär allt så upptakte vi det

494 Inlägg
22 augusti 2006
racing-jimpa skrev:
Billy_Butt skrev:
roadss skrev:

utan att vara allt för säker så vet jag inte ens om neon rören är +/- specade mina har en lite dosa som transformera om strömmen den är plus och minus specad men om amn sedan kopplar rören så att deras +/- sitter ihop blir de ju kopplade i serie så att de bli som man har ett rör istället för två

12+--->   +Neon- +Neon-  <---- jord  strömen flyter genom båda rören ner till jord borde funka tycker jag tongue  ska nog ut o testa !

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

Miklen
22 augusti 2006
känns som att ni kanske borde ringa mds å fråga vem som byggt den lådan..har ni hört talas om praktikanter ? sommarjobbare ? sommarjobbare som fick sparken efter 2 veckor.. vem vet.. kanske ska ta reda på sånt innan ni börjar smutskasta.. Ja har haft mina billiga mds grejer i över 4 år nu.. å ja har inte haft några som helst problem..

Sök