4456
Sök

Eget styrsystem!!!!!

35 Inlägg
19 september 2011
Trådstartare
Hej!
sitter och åker en fydundrands dyr 945 ltt nu..
Men jag fick den goda iden att köpa en skattefri diesel smile
Och fritösoljekonvertera den!! smile Är det någon har erfarenhet?  jag har kikat och har jättebra ideér smile
Men mycket hjälp uppskattas.!

Nu till det jag verkligen funderar.
Är det någon som byggt ett eget styrsytem i sin bil? big_smile
Jag vill kunna ha en skärm som visar om den förbrukar från dieseltanken eller fritösoljetanken samt se nivån i tankarna, liter/min, tryck, temp osv m,m
Skulla vara intressant att ha nå projekt i vinter smile

Grymt tacksam för svar

552 Inlägg
19 september 2011
God idé, Men vad har du tänkt för "styrsystem" ska du riva ur all el som redan styr motorn eller gäller detta "styrsystem" bara för bränslet? Ganska stor skillnad. Går dock att få ordning på detta!

429 Inlägg
19 september 2011
ericlundqvist skrev:
Hej!
sitter och åker en fydundrands dyr 945 ltt nu..
Men jag fick den goda iden att köpa en skattefri diesel smile
Och fritösoljekonvertera den!! smile Är det någon har erfarenhet?  jag har kikat och har jättebra ideér smile
Men mycket hjälp uppskattas.!

Nu till det jag verkligen funderar.
Är det någon som byggt ett eget styrsytem i sin bil? big_smile
Jag vill kunna ha en skärm som visar om den förbrukar från dieseltanken eller fritösoljetanken samt se nivån i tankarna, liter/min, tryck, temp osv m,m
Skulla vara intressant att ha nå projekt i vinter smile

Grymt tacksam för svar

Flödet kan ju bli knepigt att visa kanske, finns väl säkert lösningar på de med, men en gammal bränsle tank och mätare till den, några tryck-manometrar här och var och ett manuellt spjäll till bränslevalet skulle ju vara coolt smile får man till de och känner någon på ett kebab-hak eller liknande så blir de ju nästan en inkomst så billigt blir de big_smile går lite med i sånna banor, men framtida planer för mig...

Som bil så tror jag en mercedes diesel blir bra, stryktåliga motorer som håller i alla väder, kinkar nog inte över lite frityrolja, man har ju även sett på tv wink
Gör du ett projekt så glöm inte meddela mig! big_smile

35 Inlägg
24 september 2011
Trådstartare
Det kommer bli skitnajs smile
Tänkte att man skulle kunna köra det på en liten lcd skärm tongue
Men det löser sig ska fixa bil först smile Cheva pickis 240 turbo är vad jag funderar på
har kikat på lite sidor och fått ännu mer ideer nu big_smile gäller bara att hitta en bil wink

429 Inlägg
24 september 2011
Låter bra! ah jo bilen är ju de viktigaste smile

Sök