BMW 525i (E34) Sportlimousine, Framtida sommarbilen!
Bilen är en induvidual serie "Sportlimousine", tänk typ en M5 fast med 525:ans motor. Bilen är importerad från Tyskland och sedan körd uppe i Norrland i ett par år. Den hamnade sen i Skåne och senare i Borgholm... Visa mer
Tackar Verkar som att du lyckas med det, riktigt fin bil du har
-
Har pysslat med låsen idag efter mycket om och men så sitter dörrhandtagen på plats och fungerar. Tog lite tid för mig att lura ut hur man fick loss dom men sen gick det som en dans.
Plockade ner kåpor och lite runt ratten för att byta ut tändningslåset, borde ju gå relativt fort kan man tycka.
Eller kanske inte, stötte på dom här, någon idé om hur man får bort dom..?
Efter att ha kört in i den väggen så bestämde jag mig för att kasta in handduken för idag.
Borde ju vara mycket simplare att "bara" byta plats på tändningslåsen(cylindrarna)? Istället för att (som jag tänkte från början) byta hela klumpen vid ratten..
Tackar Verkar som att du lyckas med det, riktigt fin bil du har
-
Har pysslat med låsen idag efter mycket om och men så sitter dörrhandtagen på plats och fungerar. Tog lite tid för mig att lura ut hur man fick loss dom men sen gick det som en dans.
Efter att ha kört in i den väggen så bestämde jag mig för att kasta in handduken för idag.
Borde ju vara mycket simplare att "bara" byta plats på tändningslåsen(cylindrarna)? Istället för att (som jag tänkte från början) byta hela klumpen vid ratten..
Jag fick mitt tändninglås utbytt i vintras då nyckeln börja snurra runt ibland, dock så sa killen som bytte att man bara byter ut cylinders, dock så vet jag inte hur. Men min hade börjat snurra så pass så han fick borra ut hela cylindern.
Jag fick mitt tändninglås utbytt i vintras då nyckeln börja snurra runt ibland, dock så sa killen som bytte att man bara byter ut cylinders, dock så vet jag inte hur. Men min hade börjat snurra så pass så han fick borra ut hela cylindern.
Okaj, är ju inget fel på min annat än att det inte är samma nycklar till dörrarna
Okaj, är ju inget fel på min annat än att det inte är samma nycklar till dörrarna
Så nu sitter allt på plats och fungerar.. eller ja, fjärrlåset triggas och vill inte, har försökt "synka" dom via en guide jag hittade på internet men det vill inte
Efter lite silikonsprej och lirkande med en insektsnyckel så hoppade cylinder ett ur
Sen hoppade cylinder två ur.
Allt tillbaka skruvat.
Dörrsidan sitter på plats igen
Sen var det bara att köra en runda för att "testa"
Så, efter att ha forskat lite så visade det sig att 525:or byggda -93 (som min) har kablar dragna till fjärrlåset men saknar mottagaren, som sitter i innerspegeln. Köpte en innerspegel med IR mottagare (och själv avbländning) och monterade på så nu fungerar fjärrlåset perfekt
Motorn till takluckan och diverse kablar.
Där gömde sig denna filuren, finns tydligen i både nio och tio poligt format.
Kopplas på innerspegeln.
Sen var det bara att skruva på spegeln och sedan skruva fast innertaket igen som sitter fast via hållarna till solskydden.
Nya spegeln på plats.
Jämförelse bild, den "nya" är lite klumpigare men men, fjärrlås är slappt så.. lite får man lida
Nu väntar vi bara på lördag för att köra upp till Eskilstuna
Snygg! visst är pollen grymt iriterande? tar inte många timmar innan den är gul
Ja, så tråkigt, blir nästan lite deprimerad av att tänka på hur den kommer se ut när man ska till jobbet imorgon
Bimmerman skrev:
Alltid härligt med lite småpyssel såhär på söndagen wink Ser bra ut! Ett par nya regskyltar kanske vore en investering? tycker det ser mycket fräschare ut smile
Snyggt! Lite i fram tycker jag nog allt att du kan sänka lite
Tyskarna har funderat på när höjden är ultimat, kört på hälften av världens vägar och konstaterat att det är möjligt att sänka 2,5 mm till. Gjort detta och sedan kört på dom återstående vägarna Sån är ju iaf. min bild av tyskar, perfektionister in i minsta detalj!
Nja, men som jag sa innan, tycker att han är lagom låg, har dessutom 100 andra saker som behöver fixas, så som motorrenoveringen, lackeringen och AC:n började väsnas för någon vecka sedan