1973
Sök

Coilovers hemmabyggda, Busbil bygget, Med Mina Projekt!

Min busbil som jag bygger på till och från när det går. Volvo 700 Serien följt av 900 front. För mer info, läs tråden. Det är ju där allt står.. Det som står först på att göra listan är att bygga TURBOMOTOR!

Garaget Anhängare!
511 775 Visningar
Uppdaterades senast 14 november 2013
Pim_Pim
19 april 2012
NoFantasy skrev:
Pim_Pim skrev:
Skoj me rökbomb, gjorde alltid de förr ^^

Yess, Har man klent att göra så kan man alltid roa sig själv med att göra ett storkok på 1kg! big_smile

hah precis, då jävlar har man en rökare sen!
Har du provat att ta bort tändsatsen på massa tändstickor förresten och sedan pressa det mellan två bultar och lägga på en eld ? lol

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
19 april 2012
Trådstartare
Pim_Pim skrev:
NoFantasy skrev:
Pim_Pim skrev:
Skoj me rökbomb, gjorde alltid de förr ^^

Yess, Har man klent att göra så kan man alltid roa sig själv med att göra ett storkok på 1kg! big_smile

Har du provat att ta bort tändsatsen på massa tändstickor förresten och sedan pressa det mellan två bultar och lägga på en eld ? lol

Nepp. vad händer? big_smile fräser väl bara va?

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått

Pim_Pim
19 april 2012
NoFantasy skrev:
Pim_Pim skrev:
NoFantasy skrev:

Man får en bultbomb typ, muttern flyger bort i en jävla fart och förstör naturligtvis gängorna i kraften.
Läste om en person på flashback för många år sedan som gjorde likadant eller hur det nu var, bulten eller så var det muttern. Aja, den flög iväg och träffade pannan så skallbenet sprack.

Helt sjukt att vi gjorde det förr när vi var små, för nu när man tänker efter så är det ju livsfarligt.
Kommer ihåg hur dom där jävla muttrarna flög förbi en. hmm

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
19 april 2012
Trådstartare
Pim_Pim skrev:
NoFantasy skrev:
Pim_Pim skrev:

Man får en bultbomb typ, muttern flyger bort i en jävla fart och förstör naturligtvis gängorna i kraften.
Läste om en person på flashback för många år sedan som gjorde likadant eller hur det nu var, bulten eller så var det muttern. Aja, den flög iväg och träffade pannan så skallbenet sprack.

Helt sjukt att vi gjorde det förr när vi var små, för nu när man tänker efter så är det ju livsfarligt.

Låter ju inte alls så säkert! big_smile Vill gärna ha koll på saker och ting! så man inte skadar sig själv! tongue

Ja verkligen! låter livsfarligt

Ain't no place like home...
4 640 Inlägg
19 april 2012
Pim_Pim skrev:
NoFantasy skrev:
Pim_Pim skrev:

Hum... vårt nöje var salpeter och socker i järnrör o slänga på brasa...
Vi hade inga gängade rör utan vi bankade ihop ändarna...! Totalt livsfarligt, hade det blivit lite för mycket tryck i röret hade vi gått åt allihop.
Var inga problem o få en stooor brasa att hoppa ett par meter i luften o sen upphöra att existera... :-P
Har en del skräckhistorier från den tiden...

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget

920 Inlägg
19 april 2012
när kommer de nya bilder ?!?!? jag väntar med spänning på att se skiten !

Streetracing, you can't have more fun still having your pants on!
audi b6 stance projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 1#p3752191
Bmw e46 Rallycross bygge: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=284581

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
19 april 2012
Trådstartare
BNRacing skrev:

picuters på vad? har mycket i huvudet så ingen aning vad jag pysslar med? husbilen? 740? 240? köksrenoveriing? toabygget? turbokonvert? båten?

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
19 april 2012
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124810/124810-36113276e83dcdab215d98bf976bc7d9.jpg
Klämde ett av mina "bowlingfingrar" he-he om ni fattar vad jag menar haha mellan 2 st stora stockar idag när jag körde in ved! Ser inte så farligt ut. Men det gjorde ont som satan på en gris!  smile

613 Inlägg
19 april 2012
NoFantasy skrev:
Pim_Pim skrev:
NoFantasy skrev:

Låter ju inte alls så säkert! big_smile Vill gärna ha koll på saker och ting! så man inte skadar sig själv! tongue

Ja verkligen! låter livsfarligt

jo nu fattar man ju hur dum i huvet man va som liten kastade m16 smällare på varandra som totaldemolerade konservburkar eller fixa plaströr och trycka ner rakter i sen tänder man och fick en rocketlauncher^^ helt stört
nu när man växt på sig kör man bara stora fina bomblådor på nyår för att slippa vara i närheten men UNG och dum heter det jue smile

Yawn...
3 151 Inlägg
19 april 2012
NoFantasy skrev:
BNRacing skrev:

picuters på vad? har mycket i huvudet så ingen aning vad jag pysslar med? husbilen? 740? 240? köksrenoveriing? toabygget? turbokonvert? båten?

Hallå, vi vill ha bilder på allt! Har du inte fått in det i skallen än? wink lol

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
19 april 2012
Trådstartare
Mervolic skrev:
NoFantasy skrev:
BNRacing skrev:

Hallå, vi vill ha bilder på allt! Har du inte fått in det i skallen än? wink lol

men lugna mää! big_smile ska kika efter om jag har kameran hemma eller verkstan!
sen lägger ja upp lite bilder på saker och ting!

2 415 Inlägg
20 april 2012
Blir man inte sugen på detta? smile
http://forumbilder.se/images/0a0201212507A016a.jpg

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

4 181 Inlägg
20 april 2012
Kan ju behövas om du ska ha lite mera power i nästa motor:)

937 Inlägg
20 april 2012
Tryck_o_pys skrev:

hehe jo visst bara i med ram å vevlager med! tongue

2 415 Inlägg
20 april 2012
Kalasgasarn skrev:
Tryck_o_pys skrev:

hehe jo visst bara i med ram å vevlager med! tongue

jo visst. jag satt o kolla om man skulle beställt detta sedan. smile men då åker jag till mina kompisar på AD center och beställer lager smile

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
20 april 2012
Trådstartare
Fruktansvärt vad billigt det var! big_smile

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
21 april 2012
Trådstartare
har köpt mej en 245a Turbo. fick även en 745a på köpet! big_smile fult fungerande
för 1500kr. Bra att vara "bonde" ibland! big_smile

Team Breehäng
1 623 Inlägg
21 april 2012
NoFantasy skrev:
har köpt mej en 245a Turbo. fick även en 745a på köpet! big_smile fult fungerande

Fint wink Blir de att göra nått kul med dom eller bara köra?

R1 3 ツ
└┼┤
2 4

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
21 april 2012
Trådstartare
-BASmannen- skrev:
NoFantasy skrev:

Vet inte än! är tvärslut kolvringar på 245an, så han trycker ur olja ur vevhusventen.
Men Ska nog ta endel saker från motorn och bygga på en annan! får man ju fult fungerande turbokitt! och slipper mecka med sånt själv! är inte min grejj.

eller lagar man det och gör nått roligt av den! big_smile

Team Breehäng
1 623 Inlägg
21 april 2012
NoFantasy skrev:
-BASmannen- skrev:
NoFantasy skrev:

Vet inte än! är tvärslut kolvringar på 245an, så han trycker ur olja ur vevhusventen.
Men Ska nog ta endel saker från motorn och bygga på en annan! får man ju fult fungerande turbokitt! och slipper mecka med sånt själv! är inte min grejj.

eller lagar man det och gör nått roligt av den! big_smile

Haha okej, kanske ska byta kolvringar och slänga ner motorn i 740n? tongue

R1 3 ツ
└┼┤
2 4

Sök