4247
Sök

Registreringsskylt - EU eller Standard?

260 Inlägg
23 september 2011
Trådstartare
Skulle just beställa nya plåtar för de gamla ser skabbiga ut...wink Men ska jag ha EU eller ej? Gammal bil (89:a, så de har med all säkerhet standardskyltar) men tycker EU skyltarna är finare. Kan jag beställa EU skyltar om jag vill? Passar skruvhål och sånt?

49 Inlägg
23 september 2011
Spelar nog ingen större roll , Eu-skylten är väl lite bredare tror jag, sen är det inga Hål i dom.
får man anpassa själv
Senast redigerat av CoTTeX (23 september 2011)

60 Inlägg
23 september 2011
eu skylten är ju grymt mycket fulare och passar sällan in...

260 Inlägg
23 september 2011
Trådstartare
CoTTeX skrev:
Spelar nog ingen större roll , Eu-skylten är väl lite bredare tror jag, sen är det inga Hål i dom.
får man anpassa själv

Ok, så man borrar själv i dem alltså? (Om man inte har hållare). Men de gamla hålen avgör väl, kanske hamnar mitt i texten. Men det kanske inte gör nåt?

Uh, lät bökigt. tongue

Seg bôvel
322 Inlägg
23 september 2011
Dreistars skrev:

Alla nya regskyltar är fula, då kan man lika gärna montera en EU-skylt. Finns inget som är så fult som en gammal bil med ny skylt, hellre skabbiga än nya plåtar på en äldre bil.
Länge leve plastskyltarna!

Genna: Montera skylthållare istället om du ska ha en ny skylt, inga hål i de nya skyltarna samt så börjar skruvarna lätt att rosta om du skruvar fast dem.

260 Inlägg
23 september 2011
Trådstartare
Dreistars skrev:

Hehe, det är väl lite smaksak. wink Men sen eftersom nyare bilar har EU skylt, så är min tanke att "luras" lite så min bil ser ut att vara lite nyare också. big_smile För gamla bilar drar till sig vandaler här. Bilen är inte apful annars, men skyltarna drar ner den.

60 Inlägg
23 september 2011
Genna skrev:
Dreistars skrev:

Hehe, det är väl lite smaksak. wink Men sen eftersom nyare bilar har EU skylt, så är min tanke att "luras" lite så min bil ser ut att vara lite nyare också. big_smile För gamla bilar drar till sig vandaler här. Bilen är inte apful annars, men skyltarna drar ner den.

Klart det är en smaksak..
Och du har ju visserligen en ganska neutral färg så det lär ju inte skära sig. Som det gör på röda bilar eller andra ut stickande färger...

260 Inlägg
23 september 2011
Trådstartare
DuelBall skrev:
Dreistars skrev:

Alla nya regskyltar är fula, då kan man lika gärna montera en EU-skylt. Finns inget som är så fult som en gammal bil med ny skylt, hellre skabbiga än nya plåtar på en äldre bil.

Genna: Montera skylthållare istället om du ska ha en ny skylt, inga hål i de nya skyltarna samt så börjar skruvarna lätt att rosta om du skruvar fast dem.

Jag trodde skylthållare var dyra, men det var de ju inte. smile

Så vilken skulle ni välja? Svart plast? Kromad plast? Rostfritt stål?

http://biltema.se/sv/Sok1/?quicksearchq … C3%A5llare

260 Inlägg
23 september 2011
Trådstartare
Dreistars skrev:
Genna skrev:
Dreistars skrev:

Klart det är en smaksak..
Och du har ju visserligen en ganska neutral färg så det lär ju inte skära sig. Som det gör på röda bilar eller andra ut stickande färger...

Jag har aldrig tänkt på det, men det kan jag förstå. Hehe, tänker mest på att det känns som ett politiskt ställningstagande när man står där och ska välja skylt, för eller emot EU, lixom. Sjukt... tongue Jag vill ju bara få bilen att se nyare ut.

Seg bôvel
322 Inlägg
23 september 2011
Genna skrev:
DuelBall skrev:
Dreistars skrev:

Jag trodde skylthållare var dyra, men det var de ju inte. smile

Så vilken skulle ni välja? Svart plast? Kromad plast? Rostfritt stål?

http://biltema.se/sv/Sok1/?quicksearchq … C3%A5llare

Jag hade nog valt svart plast. smile
Lite Mujaffa-varning på kromhållarna i mitt tycke.

260 Inlägg
24 september 2011
Trådstartare
Tack för alla svar! smile

En sista fråga då: hur fäster man skylthållarna på bilen?

+ Bonusfråga: sitter skyltarna ordentligt fast i hållarna?

Supraman
2 300 Inlägg
25 september 2011
Ett tips.
Köp kraftig dubbelhäftande tejp.
Mkt snyggare utan skruvhål plus om man har baslåda osv så är skylten tyst.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

260 Inlägg
25 september 2011
Trådstartare
Jesse92 skrev:
byte för 2 veckor sen på min bil, mycket enkelt. köp skyltar hållare, passar alltid. byte på bmw e34 89 och bmw e36 - 96 och audi a6 02. OBS MAN BORRAR INTE HÅL PÅ SKYLTEN, man skruvar fast hållaren och sen är det som klipps som skylten sitter fast, man får böja sen lite när man trycker dit den... ta svart hållare. ser grymt fult ut med krom och så.. tkr jag iaf. och eu-skylten skulle jag recomendera.

Thnx! smile

Sök