Så då har det hänt lite saker i garaget. Satte dit dom nya alu-bussningarna i bakvagnen och provmonterade den på bilen.
Under helgen blev det att sätta ihop motorn till original och tvätta av den. Var lite pyssel att få ihop alla slangar och rör eftersom jag inte hade tänkt att sätta ihop det med originalsaker igen.
Blev en tripp till Linköping för att byta motor
Till denna, en nybyggd motor från Japtuning. (Köpte av privatperson)
Stressborrat
Toppdeckat block
Planad topp
Mira frästa ventilsäten
Balanserat
ACL Calico vevlager
ACL Calico ramlager
ACL Calico Axiallager
Brian Crower 272 in/ex kammar
Ny Toyota OEM Spänrulle
Ny Toyota OEM Vattenpump
Ny Toyota OEM Oljepump
Ny Toyota OEM Packningssats
CP kolvar 86.5mm
Eagle stakar
ARP Head Stud kit
ARP Main Stud kit
Brian Crower Springs and Titanium retainers
ATI Svängängningsdämpare
Boost Logic billet spännhållare till kamrem
Boost Logic Drivrem(anpassad till ATI dämparen)
C-One Thermostat (68 graders)
Nytt handbyggt grenrör
Ny 72 mm Turbo
En del saker är väll inte optimalt för drifting men var mest block och topp jag ville åt, så får man se om man gör sig av med dom andra sakerna.
Provmonterat och passar väldigt bra med grenröret, trots stora hjulhus.
När vi lyfte av motorn från släpet i Linköping, så gjorde vi det självklart med en 2JZ-konventerad Nissan-truck (2JZ:an hänger fram i gafflarna) ;D
/Oskar