UpdateHar inte hänt så mycket sen sist, har kört bilen en hel del för att köra av mig lite inför vintern och för att testa lite saker som vart lite vajsing.
Bilen har börjat misstända när man kör på högre laddtryck så har sänkt laddet och satt det på 1.45 bar, trycker på som fan och har AFR:en nere på 11.8, på högre laddtryck sköt det på upp mot 13-13.5 vilket inte motorn är ett speciellt stort fan av. Spridarnas Duty cycle ligger på 82,6% så finns lite utrymme att kräma ur lite till ur dem ifall man skulle vilja men soppasystemet kommer ändå troligen att få sig en lite makeover så spridarna byts nog ut mot större diton. Misständningarna beror till största delen på tändspolarna som börjat tacka för sig efter 18 års trogen tjänst så det blir att byta till fräscha tändspolar och tändstift under vintern, tändspolskontakterna är bytta sedan tidigare så de behöver jag inte bekymra mig om.
Har även komptestat motorn och så har motorn leakdowntestats för att se så att allt är schjysst, fick härliga värden så maskin är pigg och kry och det efter att ha släppt loss 700 hästar de senaste 4-5 åren. Man kan inte annat än älska 2jz-gte. Betyder att maskin får sitta kvar över vintern och eftersom jag inte siktar på högre effekt ännu så får plånboken vila lite också och det blir att satsa på en omlackering istället.
Plånboken har dock fått jobba lite och har införskaffat ytterliggare lite smågodis, ska köra med STRI-mätare rakt igenom tänkte jag så har införskaffat oljetemp, oljetryck och laddtryck och en ny modellanpassad mätarhållare för a-stolpen för mätare som är 60 mm. Kommer även komplettera med mer mätare senare under vintern.
Bild på mätarna och mätarhållaren:
![https://www1.garaget.org/gallery/images/101/100161/100161-5f16843120712073723b06dd0eb91695.jpg]()
Har även bestämt mig för att köra vidare på vanlig soppa och skjuter upp etanolplanerna framåt i tiden så har lagt vantarna på ett Vatten/Metanol-insprut från AEM.
Har inte fått hem kittet men här är en bild på hur det ser ut:
![https://www1.garaget.org/gallery/images/101/100161/100161-72b1070cf1ba7fe6d246058c7dabccf8.jpg]()
Snart blir det att ställa av bilen så man kan börja jobba på lite med bilen
![smile](img/smilies/smile.png)