3388
Sök

Servopump problem?

81 Inlägg
28 september 2011
Trådstartare
Tjenare! mitt första inlägg här på forumet, är ny inom bilvärlden dock så har jag mycket cross i bakgrunden! Vi har en skoda fabia -01, å nu är de så att servon har slutat fungera? vad kan de bero på? har försökt att plocka loss pumpen men utan lyckat resultat då jag inte får loss den såvida ja inte plockar loss hela fronten... så jag försökte komma åt de två kontakterna som finns på insidan utan att ta loss pumpen, men de gick mindre bra så jag tog å sprejade på massa rengöringsspray för elektronik på kontakterna(tänkte att kontakterna har ärjat eller nåt). sedan när ja satte ihop hela köret så funkade servon ett tag sedan så pajjade den igen? dvs den funkar till och från... vi kollade på skoda i vbg och dom tog 7k för att byta pumpen... men eftersom den funkar till och från så kan de la vara något glapp någonstans?

tacksam för hjälp! för man är ju inte sugen på att ge 7k för att laga servon, å bilen är värd 15... tongue

2 Inlägg
2 oktober 2012
Hej!

Hur gick det med servon?
Har samma problem med min fabia nu så jag tar tacksamt mot tips!

81 Inlägg
2 oktober 2012
Trådstartare
Tjenna! Vi fick köpa en servo från skroten å byta ut skiten eftersom till slut så dog den gamla servon helt å hållet..

2 Inlägg
2 oktober 2012
Ok, min har precis samma symptom, har beställt hem en beg. från Tyskland .
Bytte ni själva och isåfall, fick ni demontera fronten för att komma åt kontakterna?

/Andreas

81 Inlägg
2 oktober 2012
Trådstartare
Vi lämna den till en mekaniker som gjorde jobbet svart.. Tror dock att man måste demontera fronten

Sök