3383
Sök

Vilka extraljus skall man köpa??

62 Inlägg
29 september 2011
Trådstartare
sitter och tittar på extraljus.. och funderar på va man skall köpa.
någon som har tips på hemsidor och vilket märke man skall köpa?
jag har tittat runt lite på hella och SIM och lite annat.
hittade SIM med Xenon
http://www.billjus.se/site/page/31?cNode=508&PID=65 värkar ett bra pris.
annars hade dom http://www.billjus.se/site/page/31?cNode=508&PID=34 för 279...
någon som har tips?

/tror ja har lakt tråden fel/ en moderator kan väl flytta den rätt annars?

502 Inlägg
29 september 2011
Sim extraljusen köper du billigast på Gekås - 199kr styck
Dem funkar men du får mycket mer ljus om du du går upp lite i pris och köper tex 2st nbb alpha 225 eller ipd eller lightforce lampor. Kostar rätt mycket men smakar där efter med! Sen när du har pengar igen så slänger du i 55w xenon och njuter av flera kilometer med "dagsljus" smile

Hellre jagad och jäktad, en Anhållen och häktad

7 274 Inlägg
29 september 2011
Mest prisvärda måste vara att köpa SIM lyktor och sen xenon från vvme.com
Då har du 2st extraljus med xenon för under tusenlappen.

679 Inlägg
29 september 2011
SIM helt klart

7 381 Inlägg
29 september 2011
nbb bäst wink bäst ljus för pengarna är sim,, japp båda SKA ha xenon,, inget annat räknas smile

388 Inlägg
29 september 2011
Har sim på Audin, smällde i xenon och undrade varför i helvete jag inte har kört med det innan.

Så ska du köpa extraljus.. satsa på xenon!

Man kan tycka att ens 100W halogen lyser bra men xenon är som från en annan värld om man jämnför de två.. big_smile

7 381 Inlägg
29 september 2011
JsoooN skrev:
Har sim på Audin, smällde i xenon och undrade varför i helvete jag inte har kört med det innan.

Man kan tycka att ens 100W halogen lyser bra men xenon är som från en annan värld om man jämnför de två.. big_smile

100w är som att köra med en ficklampa smile

388 Inlägg
29 september 2011
granadadr skrev:
JsoooN skrev:

100w är som att köra med en ficklampa smile

Nästan som att jämnföra varselljus och helljus haha big_smile

62 Inlägg
29 september 2011
Trådstartare
Okey. sim blir det då.. ,men palla o åka till gekås för att köpa lampor. har en bra bit till ullared..
men jag tror jag har H3 lampor med xenon liggandes. som ja kan stoppa i. jag vill ha de så billigt som möjlig för ja skall bygga en massa extraljus sen. hehe

7 381 Inlägg
29 september 2011
äh de har ju bara små Hella ju;)  jag skulle köpa NBB 225 om jag hade råd, för de LYSER BRA, men på bruksen duger xenon sim,,

62 Inlägg
29 september 2011
Trådstartare
dadooo skrev:
köp sånna som snuten har blir ju fanimej dag framför haha smile

va heter dom polisen har då?

62 Inlägg
29 september 2011
Trådstartare
granadadr skrev:
äh de har ju bara små Hella ju;)  jag skulle köpa NBB 225 om jag hade råd, för de LYSER BRA, men på bruksen duger xenon sim,,

nu skall jag handla 2-3 billiga. till ja har hittat en sponsor iallfall. för de jag vill ha kostar runt 12-15 papp. såg i en annan tråd att swedol hade billiga sim. skall kolla där imorgon tänkte jag

7 381 Inlägg
29 september 2011
tror de är hella 200 xenon,, är inga värstingar,, nbb 225 xenon därremot de lyser MKT,
läste nån test där de lyser ca 800m

62 Inlägg
29 september 2011
Trådstartare
granadadr skrev:
tror de är hella 200 xenon,, är inga värstingar,, nbb 225 xenon därremot de lyser MKT,

okey. det är bra. va heter dom extraljusen som du kan slå med baseballträ rakt på glaset o dom går inte sönder. där ävendu kan skjuta med en gevärskula?

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
29 september 2011
Nisse-pisse skrev:
granadadr skrev:

okey. det är bra. va heter dom extraljusen som du kan slå med baseballträ rakt på glaset o dom går inte sönder. där ävendu kan skjuta med en gevärskula?

Kan det vara Lightforce du syftar på? Ska tydligt tåla en del stryk.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

62 Inlägg
29 september 2011
Trådstartare
IceEyes skrev:
Nisse-pisse skrev:
granadadr skrev:

Kan det vara Lightforce du syftar på? Ska tydligt tåla en del stryk.

jag kollar runt lite efter det klippet jag såg för några årsen. jag har förmig det är är lightforce.
men jag återkommer imorgon om ja köper några smile

1 071 Inlägg
29 september 2011
har billiga nbb xenon till salu skicka pm om intresse finns

Onödigt inlägg^^

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
29 september 2011
http://www.strands.se/ har en del kul också. Annars så skulle jag vilja slå ett slag för gamla beprövade Bosch profi som faktiskt funkar mycket bra, dessutom har de H3 om du TS skulle återvinna xenonkit som han hade på hyllan. Den egentliga fördelen/nackdelen är att de är rektangulära, vilket ser helrätt ut på vissa bilar och löjligt på andra. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Sök