nu har ja kollat igenom alla dina sidor de ser bra ut och ja kom att tänka på en sak... du kan åka med autobahn88 ic om du vill.. dom håller bra.. en polare åker 1045 rwhp i sin supra med ett autobahn88 kitt.. som dom flesta tycker är skit.. men håller en ic från dom för 1000+ hk så håller de åt dig med fortsätt som du gör
oh alla sidor detication yes tänker nog köra 08 IC , jadå lätt att det håller
har precis varit och hämtat ut packningar till mitt nya Termostathus! blir att åka ut snart och få igång VR6:an igen sen beställa 88 Intercooler, och sätta igång med rejäl rost lagning på Escorten ! ITS GOING TO BE A LONG WEEKEND!(eller kort om man tycker det är roligt!)
Blir att svetsa en HEL DEL denna helg (ni har ju bara sett det värsta typ 10 ställen till) ska använda M.I.G nån som har några tips och tricks?
PS har bytt Termostathus på Golfen , har fortf en mini läcka och blir överhettad som ett svin, måste beställa den där jävla IC´n nu! nån som vet om det är det som gör så pass himla stor skillnad ? laddar bara 0.3 bar!
Blir att svetsa en HEL DEL denna helg (ni har ju bara sett det värsta typ 10 ställen till) ska använda M.I.G nån som har några tips och tricks?
PS har bytt Termostathus på Golfen , har fortf en mini läcka och blir överhettad som ett svin, måste beställa den där jävla IC´n nu! nån som vet om det är det som gör så pass himla stor skillnad ? laddar bara 0.3 bar!
PS har bytt Termostathus på Golfen , har fortf en mini läcka och blir överhettad som ett svin, måste beställa den där jävla IC´n nu! nån som vet om det är det som gör så pass himla stor skillnad ? laddar bara 0.3 bar!
ok nu ska vi klargöra några saker:
1.
Bilen kockar inte pga av laddtrycket du har förmodligen satt termostaten fel eller skadat den.Eller så har du skadat/missat givare/kopplat fel så fläktarna står still..
2. Gammla termostathus är rena rama lotteriet det är i plast man köper självklart alltid ett nytt, Dessutom måste du se till att alla packningar ligger exakt i spåren det inte svårt man känner omgående om man "tvingar" dit det då blir det skador i packningarna och läckage som blir värre och värre. Tänk på att Termohuset går mellan -20 till +95
Har gjort en del tex sålt mina Vinterdäck/fälgar till VR6:an då den absolut inte ska ut i vinter idag har jag dock bara jobbat på escorten , Bakbalk svetsning påbörjad(ingen vacker syn men ser värre ut på kort ;D) kommer täckplåt etc
tagit bort lås och handtag passagerar sidan kört på den sista rosten ,svetsat igen hålen förutom på bakluckan
inte slipat nått än därför det ser raped ut! och ja det är igenlagt med svets innan
börjar fundera på färg till bilen samt packboxen nu vad tycker ni ? nått som sticker ut på vintern samt passar till vita fälgar!
just ja glömde nästan har satt in Stereo i den idag också , tack till Torbje för hjälpen! har inte tålamod till kablarna själv när det är så mkt som ska bli gjort! SAMTIDIGT!
tyska sidan hade inte ens termostathus och den amerikanska är det billigaste för 800 sedan är det frakt och tull på det, vart är det billiga du snackar om?