Var idag å hämtade S60R bromsok fram + skivor + adaptrar + stålombunden slang för 5000kr så vart riktigt nöjd idag! Med tanke på vad LMR tar för ett komplett kit Blev mycket tvättande å putsande på oken dock har de lite skavmärken men de kan jag leva med:) Alla gummin är som nya å kolvarna går lätt å fint
Bild på XC-Grill Hade ett volvo märke liggandes som jag funderar sätta dit..hmz..
R-oken <3 Efter lite tvätt å putsande..Går ju alltid lackera om senare så blir det som nytt!
Blir la lite montering under veckan när tid finns Tidsplanen då? Hoppas kunna mappa i slutet av maj Väntar lite delar på Ebay också.. Oljekyl har dykt upp iaf!
Härligt projekt! kul att det har dragit igång igen! Jag håller på med t6 bygge med men inte med lika mycket effekt,haha! Får bli original effekt till att börja med;-) Följer!:-)
Härligt projekt! kul att det har dragit igång igen! Jag håller på med t6 bygge med men inte med lika mycket effekt,haha! Får bli original effekt till att börja med;-) Följer!:-)
Tackar Det är ju fin sång i volvosexan iaf med lite överladd ska kolla in ditt bygge..
Tackar Det är ju fin sång i volvosexan iaf med lite överladd ska kolla in ditt bygge..
Står lite still nu då jag väntar på delar... Skall byta ut matarledning och returledning till PTFE-slang plus lite nya An-kopplingar:)
Funderar på om jag skall montera bränslekylare eller inte?! Fick rekommenderat på förra mappningen?
Bild på bromsadaptrar fram
2st AN10 kopplingar dök också upp på posten
Nu en yttligare fråga? någon som vet vad det är för gänga på oljekylstermostaten? Vet att det är nån NPT.. Tänkte få fram en AN-adapter så jag får AN10
Den skitigaste mattan blev lika fin som den "renaste" på bilden
Montering...
Mattan blev som ny efter tvätt!
Mattorna
945 -98 Halvskinn !
Fint baksäte dedär
Fick tag i v90 rutlister som monterades! lite moddning blev det..
Anledningen till listerna är att någon tidigare ägare som lackerade de gamla som satt på tyckte inte man behövde ha gummilist som tätar mot regnvatten?!?! Så bilen har varit utan i några år å det har bara pissat in vatten i dörrarna när det regnat.. Jäkla smart:( Går inte få det 100% tätt men verkar som det inte är det original då det finns avrinning i dörrarna... Bra mycket bättre än innan iaf!
Även tätningslisten som sitter i dörröppning på karossen vill inte hålla tätt så måste försöka limma dit den då de verkar vara detta original. Givetvis har inte förra ägaren limmat heller när bilen lackerades om utan bara tryckt dit dom.. Undrade varför golvet var så blött?! Efter mycket felsökning hittades då läckan i täningslisten... När detta är åtgärdat skall inredningen bli helt klar igen
Blev ju riktigt bra! Börjar ju likna en bil igen!:-) Sportstolar ifram sen då?:-)
Blir 98.ans halvskinn fram med i nästan nyskick dock lite mörkare tyg i mitten men gör sig riktigt bra:) vill ha ett stilrent fräscht skick:) Dörrsidorna kommer jag nog att flocka senare..Tänker köpa in en sådan maskin senare:) Kommer nog sälja av mina 60mm mätare då jag nu kör med surf plattan å har allt där:) Endast köra med 1st 60mm ladtrycksmätare:)
Blev ju riktigt bra! Börjar ju likna en bil igen!:-) Sportstolar ifram sen då?:-)
Blir 98.ans halvskinn fram med i nästan nyskick dock lite mörkare tyg i mitten men gör sig riktigt bra:) vill ha ett stilrent fräscht skick:) Dörrsidorna kommer jag nog att flocka senare..Tänker köpa in en sådan maskin senare:) Kommer nog sälja av mina 60mm mätare då jag nu kör med surf plattan å har allt där:) Endast köra med 1st 60mm ladtrycksmätare:)
Okej, kommer bli väldigt bra! Jaha coolt, är en flockningsmaskin dyr?
Idag monterades lite inredning. Har även limmat om tätningslister i dörröppning. Återstår nu lite fix med bränslesystem (väntar delar) och montera R-bromsar fram. Montering av dubbla bromsok bak och dra kopparrör till de. Sedan montera nya oljekylet
Såhär blev Hydrauliska handbromsen
Återstår lite att montera. Måste först kolla så dörrlisterna är täta så man slipper vatten på golvet
Så sjukt nöjd med TXR-växelspaken! Blev precis så stumt jag önskat! Hoppas snart på en mappning Skall bli riktigt spännande
Kul med uppdatering! Blir riktigt snyggt och rent! :-)
Tack Jo det måste ju se cleant ut Blir lite roligare update när resten av delarna trillar in.. Tar lite tid från Ebay men satan vad cash man sparar in Håller ju endå samma kvalitet om man beställer rätt skit...
Kul med uppdatering! Blir riktigt snyggt och rent! :-)
Tack Jo det måste ju se cleant ut Blir lite roligare update när resten av delarna trillar in.. Tar lite tid från Ebay men satan vad cash man sparar in Håller ju endå samma kvalitet om man beställer rätt skit...
Väntar fortfarande på lite slang till soppa systemet men fixade AN10 utgångar till oljekyls-termostaten Åker väl på R-bromsar nu inom kort...Pågår rätt mycket med bruksbilen / 960T6
Nya PTFE slangar har blivit monterade på matar & retur ledning Har även köpt in en 6-växlad ZF låda å ny sinterlamell. Sedan är turbo bortplockad och 960 orginal grenrör + katalysator monterat. Alltså skall den besiktas inom snar framtid
Som det ser ut i reservhjulsbaljan just nu Skall snyggas till senare...
Nya 6-växlade lådan + 6 puck sinter !
Även monterat träpanel plockat bort alla mätare (kör allt via surfplatta) och en ny 60mm laddtrycksmätare är inköpt till bilen. Bilen börjar bli precis som jag velat ha den.. Skall bara ta tag i utseende också där det inte hänt något alls än