4396
Sök

Hur bra passar en låda från en 9-3 SS på min 9-3 -00

7 Inlägg
2 oktober 2011
Trådstartare
Rasade växellådan på min 9-3 -00 igår. sad
Så ja funderade på om man skulle smälla på en växellåda från en nyare saab. Hur bra passar en låda från en 9-3 SS? Mycket ombyggnader mm?

168 Inlägg
4 oktober 2011
BlackJesus skrev:
Rasade växellådan på min 9-3 -00 igår. sad
Så ja funderade på om man skulle smälla på en växellåda från en nyare saab. Hur bra passar en låda från en 9-3 SS? Mycket ombyggnader mm?

Av vilken anledning vill du byta till en nyare modell av låda?

7 Inlägg
4 oktober 2011
Trådstartare
Jag har fått höra att dom passar nästintill rätt på och jag vet var jag kan få tag på en 9-3SS Aero låda relativt billigt. Dom pallar ju helt klart mer än vad en orginallåda till min bil gör. Med tanke på att bilen är trimmad så hade de varit bra.

692 Inlägg
4 oktober 2011
Som jag förstått det så behöver du byta sprängkåpan. Rätta mig om jag har fel.

7 Inlägg
8 oktober 2011
Trådstartare
Ja sprängkåpan e kass, men jag har ju tyvärr slitit sönder en del inne i växellådan också. Ger mig helst inte på en renovering av den utn bytar hellre alltihop, och då som sagt gärna till något starkare.

692 Inlägg
8 oktober 2011
BlackJesus skrev:
Ja sprängkåpan e kass, men jag har ju tyvärr slitit sönder en del inne i växellådan också. Ger mig helst inte på en renovering av den utn bytar hellre alltihop, och då som sagt gärna till något starkare.

Jo men sprängkåpan behöver du ta från din 9-3, för att svetsa på den nya växellådan. Har för mig att det inte passar rakt på. Det passar inte rakt på en 9000 ivarjefall. Om du går in på Danne85 så har han en Saab 9000 med 9-3 SS låda, där behövdes det svetsa på orginal 9000 sprängkåpa frö att passa.

Sök