UPPDATE
Det var länge sen jag uppdaterade , hade lite för mkt i skolan plus fick deltids jobb , så fick gå på upplärning i två veckor på kvälls tid.
Men nu blir det stor uppdate!!!!
men som sagt jag hade lovat lite bilder som hade hänt innan har inte alla bilder på byte av bromsskivor o belägg men har 2 stycken på det iaf
Så såg ut det bak utan skivor o belägg.
vid närmare tid så såg man skicket av handbroms belägg typ
men allt är fixat nu så inget att oroa sig för längre blev lite dyrt men gick att fixa saker o ting
Som sagt innan jag håll på tona rutorna bak, då får ni se lite resultat hur det blev och hur det gick till då
baksättet innan rivning av den och demonteringen
dålig bild men så såg det utan nackstöd och baksättet ut iaf
demontering av sido kuddar, dras bara lite lätt och så lossnar den och sen skruvas bort från tjock mutter i botten iaf
så ser ut baksidan av sidokudde och hållet som håller den
Så ja allt är borta
plast nittar/ skruvar lr vad nu dem kallas skulle oxå tas bort , för demonteringen av hatthyllan
Dras lätt med tång och den glider ut
så där ja , går den lätt
Nitt botten som ska oxå bort, dras lätt med skruvmejslet
så där var den borta,
sorry för röran i bagage luckan
sidorna som håller i hatthyllan går lätt som helst att ta bort, stoppa handen in o dra lätt så lossnar den
så nu är den borta
Bromsljuset åkte av direkt oxå för lättare montering av solfilm
så allt är klart nu för monteringnen iaf
MOntera och skära solfilm
Bakrutan är redo för solmonteringen , täckt med plast för inte blöta ner skumgummi och högtalarna
Så resten glömde jag ta kort på, men blev lite jobbigt att lägga in filmen utan att smutsa ner den utan damm och så vidare, resultatet får ni se senare
Plockade ut dörrglas , först försökte jag montera på glaset när den var monterad på dörren, men tyvärr lyckades jag inte fixa dem bra nog på kanterna, så demonterade försiktigt alla gummi lister och skruvade bort en skruv som håller glaset och drog ut den,
nu ska det fixas iaf som det ska utan bublor lr nåt
färdig glas
B och C stolpe kan man säga redo för lite nya saker
och under tiden jag väntade på rutorna ska torka så passade jag på lite med nåt annat
Kolfiber folie på G kan jag säga
efter några svärdomar och pillande så lyckades jag montera alla lister tbx utan att skada dem lr riva i nån kant gick bättre än jag trodde faktiskt.
så ser ut färdig höger sida ut iaf
'
Höger sida av bilen, kolfiberfolie vs original , lite skillnad lr vad tycks ?
Bakrutan klar oxå
och så var det vänster sida oxå
hurra blev klar med monteringen utan några bubblor eller några misstag än så länge iaf
dessutom jag började små foliera plast bitar som satt på dörrpanelen och det går väl små segt med massa små pill men lägger ut mer bilder senare
vad tycks då ? hela toningen och folie monteringen , kan det bli för mkt av den lr ?
okej det var allt för idag, en sak kan iaf kryssas bort från planerings lista
Mvh Arsen
Det var länge sen jag uppdaterade , hade lite för mkt i skolan plus fick deltids jobb , så fick gå på upplärning i två veckor på kvälls tid.
Men nu blir det stor uppdate!!!!
men som sagt jag hade lovat lite bilder som hade hänt innan har inte alla bilder på byte av bromsskivor o belägg men har 2 stycken på det iaf
Så såg ut det bak utan skivor o belägg.
vid närmare tid så såg man skicket av handbroms belägg typ
men allt är fixat nu så inget att oroa sig för längre blev lite dyrt men gick att fixa saker o ting
Som sagt innan jag håll på tona rutorna bak, då får ni se lite resultat hur det blev och hur det gick till då
baksättet innan rivning av den och demonteringen
dålig bild men så såg det utan nackstöd och baksättet ut iaf
demontering av sido kuddar, dras bara lite lätt och så lossnar den och sen skruvas bort från tjock mutter i botten iaf
så ser ut baksidan av sidokudde och hållet som håller den
Så ja allt är borta
plast nittar/ skruvar lr vad nu dem kallas skulle oxå tas bort , för demonteringen av hatthyllan
Dras lätt med tång och den glider ut
så där ja , går den lätt
Nitt botten som ska oxå bort, dras lätt med skruvmejslet
så där var den borta,
sorry för röran i bagage luckan
sidorna som håller i hatthyllan går lätt som helst att ta bort, stoppa handen in o dra lätt så lossnar den
så nu är den borta
Bromsljuset åkte av direkt oxå för lättare montering av solfilm
så allt är klart nu för monteringnen iaf
MOntera och skära solfilm
Bakrutan är redo för solmonteringen , täckt med plast för inte blöta ner skumgummi och högtalarna
Så resten glömde jag ta kort på, men blev lite jobbigt att lägga in filmen utan att smutsa ner den utan damm och så vidare, resultatet får ni se senare
Plockade ut dörrglas , först försökte jag montera på glaset när den var monterad på dörren, men tyvärr lyckades jag inte fixa dem bra nog på kanterna, så demonterade försiktigt alla gummi lister och skruvade bort en skruv som håller glaset och drog ut den,
nu ska det fixas iaf som det ska utan bublor lr nåt
färdig glas
B och C stolpe kan man säga redo för lite nya saker
och under tiden jag väntade på rutorna ska torka så passade jag på lite med nåt annat
Kolfiber folie på G kan jag säga
efter några svärdomar och pillande så lyckades jag montera alla lister tbx utan att skada dem lr riva i nån kant gick bättre än jag trodde faktiskt.
så ser ut färdig höger sida ut iaf
'
Höger sida av bilen, kolfiberfolie vs original , lite skillnad lr vad tycks ?
Bakrutan klar oxå
och så var det vänster sida oxå
hurra blev klar med monteringen utan några bubblor eller några misstag än så länge iaf
dessutom jag började små foliera plast bitar som satt på dörrpanelen och det går väl små segt med massa små pill men lägger ut mer bilder senare
vad tycks då ? hela toningen och folie monteringen , kan det bli för mkt av den lr ?
okej det var allt för idag, en sak kan iaf kryssas bort från planerings lista
Mvh Arsen
0
0
0
0