3063
Sök

Startar min saab 9000 utan tryck givaren ?

10 Inlägg
3 oktober 2011
Trådstartare
#1
jag saknar tryckgivaren som sitter på tryckröret
och den startar itne undrar om de kan vara felet ?
tack på förhand

1 019 Inlägg
3 oktober 2011
#2
Årsmodell och motor? Det är förmodligen insugstempgivaren du menar. Bilen bör starta utan den.


10 Inlägg
3 oktober 2011
Trådstartare
#3
97 2,3 t jag kan lägga in en bild på den jag menar smile

10 Inlägg
3 oktober 2011
Trådstartare
#4
Garfield skrev:
Årsmodell och motor? Det är förmodligen insugstempgivaren du menar. Bilen bör starta utan den.

http://www.google.se/imgres?q=saab+9000 … 29,r:1,s:0


inte den som är inringad men den röda på röret brevid

1 062 Inlägg
4 oktober 2011
#5
Det är som sagt lufttempgivaren.
Motorn kommer att starta och gå ganska bra utan den så här års men inte gå optimalt. Har för mig Trionic sätter 10° om signal saknas.

M.V.H.


10 Inlägg
4 oktober 2011
Trådstartare
#6
AndreasPlars skrev:
Det är som sagt lufttempgivaren.
Motorn kommer att starta och gå ganska bra utan den så här års men inte gå optimalt. Har för mig Trionic sätter 10° om signal saknas.

M.V.H.

okej tack för svar smile då måste de vara något annat fel  =/
vi bytte växellåda på den och nu startar den inte

1 062 Inlägg
4 oktober 2011
#7
Pebbi skrev:
AndreasPlars skrev:
Det är som sagt lufttempgivaren.
Motorn kommer att starta och gå ganska bra utan den så här års men inte gå optimalt. Har för mig Trionic sätter 10° om signal saknas.

M.V.H.

okej tack för svar smile då måste de vara något annat fel  =/
vi bytte växellåda på den och nu startar den inte

Inte glömt nån jordkabel på lådans gavel? Bakom batteriet? Det låter märkligt! Du har inte lyckats ha av vevaxelgivarens kabel? Den går ju förbi ovanför lådans sprängkåpa.

M.V.H.


10 Inlägg
5 oktober 2011
Trådstartare
#8
AndreasPlars skrev:
Pebbi skrev:
AndreasPlars skrev:
Det är som sagt lufttempgivaren.
Motorn kommer att starta och gå ganska bra utan den så här års men inte gå optimalt. Har för mig Trionic sätter 10° om signal saknas.

M.V.H.

okej tack för svar smile då måste de vara något annat fel  =/
vi bytte växellåda på den och nu startar den inte

Inte glömt nån jordkabel på lådans gavel? Bakom batteriet? Det låter märkligt! Du har inte lyckats ha av vevaxelgivarens kabel? Den går ju förbi ovanför lådans sprängkåpa.

M.V.H.

hmm, vet inte men värt att kolla. tycker de är konstigt bytt växellåda på saab 9000 förr och de har inte varit några problem, de kommer bensin till spridarna men inte igenom, och testat med andra. ifall de skulle vara stopp i dom, men kommer ingen på dom andra häller :S

1 062 Inlägg
5 oktober 2011
#9
Har du lyckats kortsluta plussen till de? Njae... jag tror du ska kika hur det ser ut med kabeln till vevaxelgivaren.  Eller går pumpen under startmotorvevning?
M.v.H.


10 Inlägg
5 oktober 2011
Trådstartare
#10
hmm bra fråga, den går ju på startmotorn iallfall

1 062 Inlägg
5 oktober 2011
#11
Pebbi skrev:
hmm bra fråga, den går ju på startmotorn iallfall

Mät på säkring 14!! Du ska ha + där ett par sek när du slår på tändningen. Sedan ska du ha + där under tiden du vevar med startmotorn vad jag vet.
Kolla över kabeln ändå!

M.V.H.


10 Inlägg
5 oktober 2011
Trådstartare
#12
AndreasPlars skrev:
Pebbi skrev:
hmm bra fråga, den går ju på startmotorn iallfall

Mät på säkring 14!! Du ska ha + där ett par sek när du slår på tändningen. Sedan ska du ha + där under tiden du vevar med startmotorn vad jag vet.
Kolla över kabeln ändå!

M.V.H.

yes de ska jag göra smile tack för svar smile

10 Inlägg
2 november 2011
Trådstartare
#13
jag har fått start på bilen nu, de va larmet som bråka!
men nu har jag ett nytt problem!
jag vet inte riktigt vart alla slangar ska gå som är nere vid grenröret och turbon, om någon har en bild, de hade nog hjälpt!


Sök