Det är som sagt lufttempgivaren. Motorn kommer att starta och gå ganska bra utan den så här års men inte gå optimalt. Har för mig Trionic sätter 10° om signal saknas.
Det är som sagt lufttempgivaren. Motorn kommer att starta och gå ganska bra utan den så här års men inte gå optimalt. Har för mig Trionic sätter 10° om signal saknas.
M.V.H.
okej tack för svar då måste de vara något annat fel =/ vi bytte växellåda på den och nu startar den inte
Det är som sagt lufttempgivaren. Motorn kommer att starta och gå ganska bra utan den så här års men inte gå optimalt. Har för mig Trionic sätter 10° om signal saknas.
M.V.H.
okej tack för svar då måste de vara något annat fel =/ vi bytte växellåda på den och nu startar den inte
Inte glömt nån jordkabel på lådans gavel? Bakom batteriet? Det låter märkligt! Du har inte lyckats ha av vevaxelgivarens kabel? Den går ju förbi ovanför lådans sprängkåpa.
Det är som sagt lufttempgivaren. Motorn kommer att starta och gå ganska bra utan den så här års men inte gå optimalt. Har för mig Trionic sätter 10° om signal saknas.
M.V.H.
okej tack för svar då måste de vara något annat fel =/ vi bytte växellåda på den och nu startar den inte
Inte glömt nån jordkabel på lådans gavel? Bakom batteriet? Det låter märkligt! Du har inte lyckats ha av vevaxelgivarens kabel? Den går ju förbi ovanför lådans sprängkåpa.
M.V.H.
hmm, vet inte men värt att kolla. tycker de är konstigt bytt växellåda på saab 9000 förr och de har inte varit några problem, de kommer bensin till spridarna men inte igenom, och testat med andra. ifall de skulle vara stopp i dom, men kommer ingen på dom andra häller :S
Har du lyckats kortsluta plussen till de? Njae... jag tror du ska kika hur det ser ut med kabeln till vevaxelgivaren. Eller går pumpen under startmotorvevning? M.v.H.
Mät på säkring 14!! Du ska ha + där ett par sek när du slår på tändningen. Sedan ska du ha + där under tiden du vevar med startmotorn vad jag vet. Kolla över kabeln ändå!
Mät på säkring 14!! Du ska ha + där ett par sek när du slår på tändningen. Sedan ska du ha + där under tiden du vevar med startmotorn vad jag vet. Kolla över kabeln ändå!
jag har fått start på bilen nu, de va larmet som bråka! men nu har jag ett nytt problem! jag vet inte riktigt vart alla slangar ska gå som är nere vid grenröret och turbon, om någon har en bild, de hade nog hjälpt!