Hej, har en v70 T5 (italien import) som ibland tappar kylarvatten, jag kan ligga och köra hårt i i 20-30min utan att det försvinner en droppe, men ibland är det som att nån skruvar ur en plugg och den blir nästan helt tom, har inte hittat nån läcka. Så någon som vet vad detta kan bero på? Mvh Bengtsson
Om de inte kommer ut nånstans så man ser de på marken under bilen så är de nog så att motorn dricker vatten. Öppna oljelocket på motorn o kolla så de inte är geggigt med vatten i oljan, kolla även på oljestickan.
Ska kolla detta johan, Nej luktar inte glykol i kupen. Men tycker bara det är så konstigt i min värld så borde det läcka när den går på en 5000-6000varv men då drar den ju inte en droppe som sagt...
Ska kolla detta johan, Nej luktar inte glykol i kupen. Men tycker bara det är så konstigt i min värld så borde det läcka när den går på en 5000-6000varv men då drar den ju inte en droppe som sagt...
Men du ligger väl inte och kör 5-6k varv i en halvtimme i streck?? Går den konstigt ibland? tappar kraft misständer?
nej givetvis in konstant på 5-6000 men menar bara att man kan ligga och varra ur den fullt och köra rätt hårt utan att den tappar vatten, nej tappar ingen effekt och den går klockrent i övrigt
nej givetvis in konstant på 5-6000 men menar bara att man kan ligga och varra ur den fullt och köra rätt hårt utan att den tappar vatten, nej tappar ingen effekt och den går klockrent i övrigt
Kan du se när den tappar vatten? Menar från utsidan när du misstänker att den tar?
De gånger jag märkt det har varit för lite i den har ju varningslampan tänt sig, och jag skulle tro den drar när den ståt ett tag och man trycker ur den rätt hårt när den är kall...
De gånger jag märkt det har varit för lite i den har ju varningslampan tänt sig, och jag skulle tro den drar när den ståt ett tag och man trycker ur den rätt hårt när den är kall...
Tänk på att gasa lugnt när bilen är kall vid minusgrader blir oljan som sirap innan den får rätt viskositet när den är varm = dålig smörjning. Och ingen vit rök ur avgassystemet heller efter den blivit varm?
Jag hade en gamal 740 en gång som ochså drog vatten, provtrycktes utan anmärkning. såg senare efter typ byte av allt som hade med vatten att göra att dom 2 slangarna från motorn som går igenom torpedväggen till värme paketet. dom som ser ut som en S kurva hade spruckit i kröken så när jag varvade bilen och motorn vred sig kom det ut vatten från ena slangen och när motorn gick ned på tomgång nöps hålet igen och motorn vart tät
Jag hade en gamal 740 en gång som ochså drog vatten, provtrycktes utan anmärkning. såg senare efter typ byte av allt som hade med vatten att göra att dom 2 slangarna från motorn som går igenom torpedväggen till värme paketet. dom som ser ut som en S kurva hade spruckit i kröken så när jag varvade bilen och motorn vred sig kom det ut vatten från ena slangen och när motorn gick ned på tomgång nöps hålet igen och motorn vart tät
Ja värmepaketet kan det ju vara har du mycket problem med imma?
Bytte precis vattenpumpen på min pga service. Men min läckte innan det men det var bara en slang vid torped väggen som spotta ut vätska. Den betedde sig som din. Ibland inget ibland mycket..