2918
Sök

Får hög tongång på Volvo 740 Gle efter bytt insugspakning!!!

658 Inlägg
4 oktober 2011
Trådstartare
Tjenare! Jag bytte mitt insugspackning igår! Allt är åtdraget och så! Men just nu så har den för hög tongång? Ligger på 1500varv!!!!

Lägger även till att på min andra 940 Turbo som är lite ombyggd. Där har jag för liten tongång???

Nån som vet felet på dessa????

Mvh// Mattias

5 Inlägg
4 oktober 2011
jag tror att den drar tjuvluft någonstans med tanke på att du har haft loss det även om man tror att allt är rätt kan det vara någon liten del som ligger fel.. för tomgången var väl bra innan ?

658 Inlägg
4 oktober 2011
Trådstartare
En vän sa det till mig med!!! Japp den hade bra tongång innan!!!!   får kolla imon!!! Tack

Med lem
475 Inlägg
5 oktober 2011
testat att skruva på tomgångsskruven ? :-) sitter på gasspjället där vajjern sitter fast

658 Inlägg
5 oktober 2011
Trådstartare
Finns det en sån?  Pratat med många duktiga och dom sa att det inte finns nån!!!!

Roboo
5 oktober 2011
Ralf skrev:
testat att skruva på tomgångsskruven ? :-) sitter på gasspjället där vajjern sitter fast

Ja det är väl skruven som sitter under spjället?

Vad jag har hört så ska man inte röra den så speciellt mycket då det troligtvis är något annat som är fel.

Eftersom du inte har rört den så är det ju inte det som är felet? Jag tror mer på någon vakumslang eller något sånt.

Mitt råd är att köpa en burk startgas och spraya runt vid insuget där det skulle kunna läcka, ökar varvet när du sprayar så har du en läcka.

658 Inlägg
5 oktober 2011
Trådstartare
Stämmer bra! Den har jag inte rört!    Har läst runt lite och det står på vissa att det kan va nån av o-ringen till spridarna! För dom tog jag av och gjorde rent!!!  Jag får ner tongången lite med att skruva på gasspjäls armen!

658 Inlägg
5 oktober 2011
Trådstartare
Lägger till om min 940 turbo! Där har jag knappt nån tongång! Ligger på 600 varv!  jag har original luftmasmätare med stor turbo med 3" till filtret!!!  Kan det va det??  Kolla bilder annars på hur det ser ut!!!

Roboo
5 oktober 2011
Mr_Rustler skrev:
Lägger till om min 940 turbo! Där har jag knappt nån tongång! Ligger på 600 varv!  jag har original luftmasmätare med stor turbo med 3" till filtret!!!  Kan det va det??  Kolla bilder annars på hur det ser ut!!!

Har du kollat tomgångsmotorn?

658 Inlägg
5 oktober 2011
Trådstartare
Ne men bilen fungerade kanon innan jag ställde av bilen i vintras!!   Kör jag och bromsar mot ett röljus lr nåt annat så dör bilen ibland!!!  Många säger att jag måste ha 3" luftmasmätare annars kväver du motorn när du har 3" hela väger förutom luftmasmätaren!!

Roboo
5 oktober 2011
Mr_Rustler skrev:
Ne men bilen fungerade kanon innan jag ställde av bilen i vintras!!   Kör jag och bromsar mot ett röljus lr nåt annat så dör bilen ibland!!!  Många säger att jag måste ha 3" luftmasmätare annars kväver du motorn när du har 3" hela väger förutom luftmasmätaren!!

Nej jag vet inte hur det är med tomgången med för liten luftmassemätare men det borde kunna uteslutas då du säger att bilen gick bra innan.

Du skulle kunna prova att dra ur kontakten till tomgångsmotorn, blir det ingen skillnad så tycker jag att det borde vara fel på den.

Sök