Tänkt att importera en dodge ram srt 10 04-05 inte för många mil såklart. Har haft kontakt med amcars och de verkar vettiga, de skulle skicka ett kontrakt nu, så skall läsa genom det noggrant. Men någon som har erfarenhet från amcars? Har tänkt mig runt 240 000 totalt sett, tyvärr finns det inte så många här i Sverige finns en på blocket den har dock gått 13.000 mil och det känns väldigt långt. Har aldrig importerat en bil så detta kan bli den första gången om det inte dyker upp något annat i Sverige.
Det är ju säkrare att köpa i sverige iom att man kan åka och titta på bilen innan man bestämt sig för att köpa den. Jag säger ha is i magen och kolla när din bil dyker upp. De är inte direkt lättsålda de här bilarna så man får ha lite längre tidsperspektiv (i vår/sommar kanske?) och man kan säkert göra en bra deal.
kollat med "exclusive cars"? http://www.exclusivecars.se/ dom ska tydligen vara väldigt bra att ha o göra med enligt vissa man pratat med på träffar. Såg att dom hade en Ram SRT-10 inne 05:a men den kostade lite mer än du tänkt dig, hehe.
För 1 år sedan importerade jag en svart Dodge Charger HEMI av www.importalen.net Det gick jättebra och är proffsiga. Under alla mina år som jag importerat bilar har de varit dom absolut billigaste och smidigaste att ha att göra med.
För övrigt tycker jag att Dodge Ram är en otroligt jävla läcker bil, och med en 10 under huven måste den verkligen gå som en skollat...
Hoppas att du hittar en bra bil, lägg gärna ut några bilder på bilen så jag kan se!
Ja, det är en totalt galen bil som man naturligtvis måste ha. Bara den inte är gul för då kan folk få för sig att det är en postlåda och lägga brev i motorn som fladdrar i insuget och det vill man ju inte.
Rekommenderar att åka och kolla på någon i sverige. Man får se det som en utflykt utan köptvång med möjlighet till affär om man hittar ett bra objekt. Men räkna med att åka hem utan köp. Jag och brorsan åkte till karlskrona från stockholm för att kolla på en pickup och åkte båda hem i samma bil som vi kom samma dag. Fördelen är att man inte investerat en massa förutom sin tid och en tank bensin och blivit klokare på vägen.
Gör det själv och lägg pengarna på utseende, ljud, motor eller bensin, Gbgperformance skulle ha 40k trots att jag har bilen i egen ägo i USA och kunde sköta hamnen själv...
I love being a nobody - because nobody is perfect.
A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
8 oktober 2011
kameramannen skrev:
Gör det själv och lägg pengarna på utseende, ljud, motor eller bensin, Gbgperformance skulle ha 40k trots att jag har bilen i egen ägo i USA och kunde sköta hamnen själv...
Fast vem är så dum som dom anlitar GBGperfomance? Dom har inte ens någon aning om vad dom säljer när man tittar blocket annonserna "Dodge Charger NEJ men en Mercury Cougar" .... suck
Fast vem är så dum som dom anlitar GBGperfomance? Dom har inte ens någon aning om vad dom säljer när man tittar blocket annonserna "Dodge Charger NEJ men en Mercury Cougar" .... suck
Mailade bara runt för quotes, garvade gott åt dem.
I love being a nobody - because nobody is perfect.
hmm var helt slut när jag kom hem igår, men som sagt var och tittade på en srt 10 och helvete det var den brutalaste bilen som jag sett/kört, var ju fan helt skakig efter en åktur (för van vid turbobilar), v10:ans sång.......
Nu är det bara att bita ihop och sälja bilen och inköpa en!!