Tjena! Köpte min första bil den 1 oktober 2011 i Malmö. En VW Golf 3 1.8 -94. Eftersom bilen har körförbud för att förra ägaren inte fixade de anmärkningar den fick och inte var på efterkontroll så får jag nu börja från "grunden".
I tisdags var jag och brorsan i garaget och fixade antennen som hade "ogiltig placering", snarare att den hade gått av och var "vass i kanten" tyckte bes. Ett rosthål i länkarmen som dock inte va i länkarmen utan i golvet, vänster bak. Och så var det bromsarna som var rostskadade och det kallar jag inte LITE rostskadade! Undrar hur i hela friden vi ens kom hem ifrån Malmö med bilen. Herrejes vad det skrapade, bromsarna tog typ ingenting! Brorsan tog loss bromsklossarna och det visade sig att dem ristats in i bromsskivorna, klossarna var kanske 1 cm tjocka, max! Det kunde jag faktiskt ana! För så som det lät! Så nu åker jag på att köpa bromsskivor också! Men det är ju lika bra! Så allt är tipp topp sen!
När bilen varit på bes så ska de äntligen börja fixas och min lilla älskade Golf ska få all kärlek den kan få! Den ska sänkas, få tonade rutor bak, lacka fälgarna svarta, fixa nya baklampor, ny grill utan emblem, göra listerna svartare, ta bort GTI listerna ovanför hjulen (eller jag vet inte om jag ska ha dem kvar eller inte!?) och en massa annat!
Här är bilen nyinköpt, stannade på en mack utmed E6:an o köpte kaffe!
Så följ med mig genom mitt Golf projekt!
// Lothigiius