3988
Sök

Få bort remskivan. Honda civic.

79 Inlägg
9 oktober 2011
Trådstartare
#1
Hej på er alla.

Jag har köpt mig en Honda Civic 1,5 vtec 98.

Tänkte  byta kamremmen på den, men så sitter ju den där 17mm bult så inne hel----
Alltså remskivan, som måste bort först innan man kommer åt kamremmen.

Är det någon här som kan hjälpa mig.
Har slut på idieer.sad

MVH/Zerpa


Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
10 oktober 2011
#2
17 hylsa
kraftskaft som man lägger antingen mot marken eller nån länkarm
och sen duttar  man till på startmotorn

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
10 oktober 2011
#3
Bullet--- skrev:
turboforssen skrev:
17 hylsa
kraftskaft som man lägger antingen mot marken eller nån länkarm
och sen duttar  man till på startmotorn

funkar inte på Honda. deras motor går på andra hållet, slutar med att man tar sönder något bara.

det sög ju sad funkade på en vento i alla fall:)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

79 Inlägg
16 oktober 2011
Trådstartare
#4
Verkligen inte satt som berget. har provat mutterdragare men icke.
kompressor har jag tyvär ingen.
Bullet--- skrev:
Du lär nog  inte få av den utan en stark kompressor och en mutterknackare.


79 Inlägg
16 oktober 2011
Trådstartare
#5
Har googlat på ebay, beställde en remskive hållare eller va den nu heter.
Ser ut som en jätte mutter som man stoppar i remskivan, som ska hålla den fast.
Får väl se när den kommer.


Isoleringsplåtslagare
173 Inlägg
16 oktober 2011
#6
varför inte den gamla klassikern med en skruvmejsel i startkransen

1 Inlägg
5 januari 2012
#7
Om det finns runda hål i remskivan, kan man i två av dem sätta i långa M10-bultar (eller M12 om det går i), fixera dessa med hjälp av muttrar, trä ett järnrör mellan bultarna som i sin tur stöder mot golvet. Då har man mothåll. Till navmuttern brukar jag använda 0,5 m långt 3/4" fast hylsskaft, och förlänga med extra rör utanpå. Det har funkat på två Civicar för mig.


Sök