Har en -02 s 95a som vart en fullmålad snutbil med all utrustning i och har haft den sen i våras. För en månad sen var den död en helgmorgon så då tänkte jag batteriet var skräp så jag köpte ett nytt skapligt men ändå ganska billigt. Det batteriet höll 3 dagar sen var den död igen så då åkte jag och köpte ett Tudor batterie som dom sa var mycket bättre. Funka en vecka nästan sen var den död igen. Har haft en amp mätare på pluspolen och dragit ur alla säkringar en efter en (även andra sidan som är polissäkringarna) men ingenstans slutade den dra ström. Bilen ligger konstant och drar nästan 4 ampere och delat på 77 ampere som Tudor var på så stämmer det ganska bra på att den dragits ur när den stått still. Jag har kollat med en mek som visa att laddningen från generatorn är mycket bra inga problem där. Och efter den grundliga kollen med alla säkringar känner jag mig helt vilsen.
Är det någon som vet vad som kan dra ström som är avsäkrat på annat sätt en via vanliga säkringsdosorna på en 95 polisbil?
Jag har dock ingen Ampklomätare själv utan fick hjälp av en polare så frågan är om det är svårt att koppla loss generatorns laddkabel? Kommer man åt den uppifrån eller sitter den som på 9000 långt ner till vänster?
Som sagt jag gillar balla grejer snabba bilar men kan inte meka så jäkla bra ;-)
Den såg ut att sitta långt bak mot torpedväggen och inte fullt så långt till vänster som på 9000 men där var det trångt som attan såg jag vet inte om jag kommer åt laddkabeln uppifrån kanske hmmm.
Den här Diodbryggan sitter den på(i) generatorn och kan man byta den separat eller byter man hela generatorn?
Diodbryggan sitter inuti generatorn, är den dålig så blir det antagligen byte av generatorn eller renovering. Den prylen som brukar sitta på generatorns baksida är laddregulatorn, är en annan sak.