Kom just hem från Haninge Billackering, jag lackade lite plastdetaljer själv. Resultatet blev proffsigt måste jag säga, rikligt med klarlack och inte något torrsprut överhuvudtaget. I morgon ska mer grejor lackas och bilen börja sättas ihop, to be continued!
Har kämpat på tills nu, lite smådetaljer är kvar men bilen börjar ta form, fotade lite med mobilen på Statoil för en halvtimme sedan, ska tvätta bilen och ta några niceiga bilder under dagtid med riktiga kameran
Innan jag lackade bilen fotade jag nogrant av Explorer-dekalerna. Dom ska en polare nytillverka i Crome Ingen stripe, bilen ska vara "clean" Kan säga att den ser 100 gånger bättre ut i verkligheten än på dom bilderna jag tog i natt! Så jävla brutal Ska ta några bra bilder på den med systemkamera i dagsljus & lägga upp
Idag har jag installerat video surveillance, ett system som dygnet runt filmar aktivitet i och runt bilen. Sex stycken kameror spelar in i vardera 720X568pixlar. ½ terrabyte sata3 hdd lagrar 3.5 veckors inspelningar. Användningsområdena är flera, först och främst ur stöldsynpunkt men även bra om man t.ex råkar ut för en trafikolycka och ord står mot ord, då har jag bildbevis
Tack Jofoon! Angående övervakningssystemet: Jag köpte systemet 2007 och har använt det för incam i olika rallybilar, det kostade då drygt 9000kr men idag får du nog bättre utrustning för mindre pengar skulle jag tro. Nästa gång nån orsakat en parkeringsskada på min bil och smitit så ska jag spåra upp dom och gå ett varv runt deras bil med 3" basebollträ
Nu när jag tänker efter så va jag på MDS en sväng också igår, hade lite strötid mellan två jobb. Din Jetta GTX ser ruskigt bekant ut, det kan möjligtvis inte vara den du åkte med igår när du såg mej?
Nu när jag tänker efter så va jag på MDS en sväng också igår, hade lite strötid mellan två jobb. Din Jetta GTX ser ruskigt bekant ut, det kan möjligtvis inte vara den du åkte med igår när du såg mej?
nope ja åkte firmabilen. men den gtx e ute å snurrar ibland.. har ju garage i västberga.