dirtmas skrev:
var i samma banor ett tag, turbokonvertera. så onödigt tycker jag för det är ju inte bara att sätta dit turbon och hoppas på att det ska funka!
Jävla meckandes innan man får allt att funka
Detta behövs göras:
- Borra hål i blocket för oljeretur
- Sätta t-kors till oljetryckskontakt för olja till turbo
- Göra om kylsystemet så att du får vattenkylningen till turbon
- Turbogrenrör
- Turbo
- Konsoll som håller upp turbon
- Saltkylda avgasventiler eller turbotopp
- Turbospridare
- Förkopplingsmotstånd till spridare
- Göra om motorkabelhärvan för att koppla in motstånden
- Byta tänd och insprutningsbox (jag antar att du har LH2.2 eller 2.4)
- Intercooler
- Slangar och rör till och från intercooler
- Andra montagekonsoller till kylar/intercoolerpaketet
- Turbons koppling
- Svarva kolvarna eller sätta i turbons kolvar
- Turbons hårdare kolvringar
- Byta plats på batteri och luftfilterbox
- Turbons avgassystem
- Byta till T / VX / A / VX3 kam om du inte har det redan
- Göra om motorkablaget så att det räcker till nya placeringen av AMM
Sedan så bör man:
- Byta till turbons bromsar
- Stoppa in diffbroms
Så köp dej en turbo bil från början!, det ska jag göra