2849
Sök

V70 T5 2005 lättare styling och effekt jakt

Bytte in min 2005 års V70 2.5t BSR steg 1 mot en maskin med en lite mer potent motor, en 2005 års V70 T5 i stället. Bilen är och ska vara en familjebil, den ska gå fram och tillbaka mellan arbeten och hem, lämna grabben på dagis,... Visa mer

528 777 Visningar
Uppdaterades senast 14 juni 2017
3 860 Inlägg
15 augusti 2012
Trådstartare
Tiiimpa skrev:
det låter galet! wink

Nu får du det tufft du tongue hehehe.. fan va kul det ska bli att testa den sen!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

465 Inlägg
15 augusti 2012
ja man lär ju inte hänga på wink haha

3 860 Inlägg
15 augusti 2012
Trådstartare
Tiiimpa skrev:
ja man lär ju inte hänga på wink haha

Mnjae.. inte som det ser ut idag iaf tongue Men, Maptune har ju "problem lösning" till din bil me wink

Autotech

klabbarpan
3 041 Inlägg
15 augusti 2012
spokenratt skrev:
Jahapp! Brorsan var ju så diskret och skrev i sin tråd... Så lika bra att skriva ut det här med då!
Det är nu beställt Siemens Deca 630cc och mjukvara för multifuel till våra T5or! Förhoppningsvis kommer prylarna innan helgen och vi hoppas på att allt lirar som det ska från början!
Det blir alltså ett steg 1 multifuel från Autotech.
Effekten är vi väl inte helt säkra på men dom skriver ut ca 320Hk och 450Nm på steg 1 bensin så vi hoppas ju på lite till såklart wink

Hehe skall även du börja leka med spriten nu? Hehe då är vi två wink

3 860 Inlägg
15 augusti 2012
Trådstartare
nixon89 skrev:
spokenratt skrev:
Jahapp! Brorsan var ju så diskret och skrev i sin tråd... Så lika bra att skriva ut det här med då!
Det är nu beställt Siemens Deca 630cc och mjukvara för multifuel till våra T5or! Förhoppningsvis kommer prylarna innan helgen och vi hoppas på att allt lirar som det ska från början!
Effekten är vi väl inte helt säkra på men dom skriver ut ca 320Hk och 450Nm på steg 1 bensin så vi hoppas ju på lite till såklart wink

Haha.. Ja, jag kunde bara inte låtabli wink Blir det E85 på Saaben eller?

Autotech

klabbarpan
3 041 Inlägg
15 augusti 2012
spokenratt skrev:
nixon89 skrev:
spokenratt skrev:

Haha.. Ja, jag kunde bara inte låtabli wink Blir det E85 på Saaben eller?

Jajamen smile har spridare och ny snurra hemma, så 350 siktar jag på smile blir det vallåkra?

3 860 Inlägg
15 augusti 2012
Trådstartare
Ofan.. så gött!

Mmjae.. alltså, jag jobbar den helgen, natt. Slutar 05.30 och börjar kl 18.00 igen så jag har varit ganska inställd på att skita i det. Men, sen har man ju sett Rille-k's bygge och det bara måste man ju få se live! Så fan vet, får kanske bli en tripp dit iaf bara för att se på lite kul byggen.. Du då?

Autotech

klabbarpan
3 041 Inlägg
15 augusti 2012
Jodå kör dit på lördag natt smile ställer ut volvan vart tanken ^^ ser du den så kom och tjoa om du nu kommer vill säga. Jo såg rilles tråd igår och blev mäkta imponerad :o. Har faktiskt haft funderingar på att be han göra en kopia på ts stötfångare bak:)  grymmt skillad själ det där smile

3 860 Inlägg
15 augusti 2012
Trådstartare
Ja, det bak stöten sitter som en smäck!! Sidorna blev bra som fan me, tror det är LMR som säljer dom men de fick Rille modda lite, men som sagt, baken blev för jäkla bra, och mycket skillad kille!
Men, kan bli så att brorsan och jag dyker upp och går något varv iaf.. förmodligen söndagen då. Gör vi det ska kollar vi naturligvis lite extra vid s60/v70N delen wink

Autotech

klabbarpan
3 041 Inlägg
15 augusti 2012
Stämmer bra att dem kommer ifrån lmr, vparts har dem med:) klart du skall göra det:))

493 Inlägg
15 augusti 2012
Nänä vad ska vi kolla där för? Du kommer inte hinna dit för du kör utan trim då!! wink

Googlemaster

3 860 Inlägg
15 augusti 2012
Trådstartare
nixon89 skrev:
Stämmer bra att dem kommer ifrån lmr, vparts har dem med:) klart du skall göra det:))

aha.. så dom har me fått tag i dessa.. dom ser ut att sitta rätt bra efter Rilles jobb men fan vet om det är värt det, så gött att man har nedlackat nu så det ska lite mer till för att börja riva i den ändan!

Autotech

3 860 Inlägg
15 augusti 2012
Trådstartare
Elot skrev:
Nänä vad ska vi kolla där för? Du kommer inte hinna dit för du kör utan trim då!! wink

Du... Får vi paket imorn så kan du glömma att du får sitta o trycka på MINA spridare o MIN mjukvara! Vad jag vet så har vi 2 uppsättningar och du kan bara ha en av dessa i din! Så kommer det imorn så SKA det bli miljöbil av min me!!

EDIT:
Förresten.. kollade bilden du skickade på mjukvarorna igår, såg nu att det skiljer i bkstävena mellan s60 o v70.. så smidigt! Står YV1RS **** på din förra och din nya och min lär ju då vara den som heter YV1SW ****.
Senast redigerat av spokenratt (15 augusti 2012)

Autotech

klabbarpan
3 041 Inlägg
15 augusti 2012
spokenratt skrev:
Elot skrev:

Du... Får vi paket imorn så kan du glömma att du får sitta o trycka på MINA spridare o MIN mjukvara! Vad jag vet så har vi 2 uppsättningar och du kan bara ha en av dessa i din! Så kommer det imorn så SKA det bli miljöbil av min me!!

HAHAHAHAHAHA wink

Nja jag har inte nedlackat på min så blir en uppsättning kjolar, bara 1800 samt frontspoilern smile

493 Inlägg
15 augusti 2012
spokenratt skrev:
Elot skrev:

haha hur hade du tänkt lösa de då? ska ju hämta bitarna i lk innan ja kan montera dom ju. och du jobbar på fredag.. hahahaha

Googlemaster

3 860 Inlägg
15 augusti 2012
Trådstartare
nixon89 skrev:
spokenratt skrev:
Elot skrev:

HAHAHAHAHAHA wink

Nja jag har inte nedlackat på min så blir en uppsättning kjolar, bara 1800 samt frontspoilern smile

Okok.. jag har tittat mer på att plocka av railsen på min i stället faktiskt!

Autotech

3 860 Inlägg
15 augusti 2012
Trådstartare
Elot skrev:
spokenratt skrev:
Elot skrev:

haha hur hade du tänkt lösa de då? ska ju hämta bitarna i lk innan ja kan montera dom ju. och du jobbar på fredag.. hahahaha

Ja,o jag är ledig imorn och kör utan problem til "LA" eller hem till mossan o fassan!!

Autotech

klabbarpan
3 041 Inlägg
15 augusti 2012
Jodå railsen skall väck med men 1500 per list känns som en pungspark sad

493 Inlägg
15 augusti 2012
spokenratt skrev:
Elot skrev:
spokenratt skrev:

Ja,o jag är ledig imorn och kör utan problem til "LA" eller hem till mossan o fassan!!

haha men ja vill inte imorgon... haha lös de då wink

Googlemaster

3 860 Inlägg
15 augusti 2012
Trådstartare
Elot skrev:
spokenratt skrev:
Elot skrev:

haha men ja vill inte imorgon... haha lös de då wink

Du har inget val! O med tanke på vad du har utsatt hela familjen för denna sommar/vår så är du ändå "skyldig" att vara snäll nu wink

Autotech

Sök