UPDATE! NU GÅR BILEN SOM EN KLOCKA!Dock med org prylar...
Men vi börjar från början!
Testade idag med brorsans saker, bytte plats på tändspolen från cyl 2, ingen skillnad.
Bytte stift till cyl 2, hade ju fått helt nya på service men monterade brorsans begagnade org då han bytt till Laser Iridium...
Och kan ni tro! Då gick den på alla cylindrar! Monterade mitt nya i brorsans och då går hans bil som en påse skit som blivit påtänd och stampad på!
Bild på svikaren!
Här har vi han.. Han höll inte länge han!
Så nu sitter det 4st nya och 1st begagnat stift. Bilen har org mjukvara och spridare samt att bränslet fortfarande är 50/50 E85 och 98oktan... Bilen går som sagt som en klocka!
Då har vi ju lite att diskutera med Volvo på Måndag ja!
Och tyvärr slutar det inte här..
I stora servicen inger också rengöring av oljefällan samt byta av slangen till vevhusventilationen som går från toppen och förbi insuget, den som är en lite kändis när det gäller slang som inte håller. När man bytte denna slang var man inte direkt försiktig och man städade inte upp efter sig heller, man monterade bara tillbaka kåporna och låtsades som om det regnade!
smutsigt och oljigt...
Gör man såhär?
Eller är det kanske ok att inte montera tillbaka alla skruvarna till kåpan?
2 skruvar kan jag ju skita i iof... men många bäckar små heter det väl?
Har inte testat 630cc spridarna, det regnade som fan när vi väl löst gången i motorn så det får bli ett test med spridarna de spridarna monterade och ATM mjukvaran i för att se ifall det lirar eller jag får några felkoder helt enkelt...
Men, vi bjuder väl på detta också
CURRENT FAULT LOG
-----
ECU REPORTS NO CURRENT FAULTS
-----
ECU REPORTS NO PENDING FAULTS
-----
ECU REPORTS NO OTHER FAULT CODES LOGGED
-----
END REPORT
SWEET!
Får väl tacka brorsan som ställde upp me
(blir väl ett jävla liv annars )