2558
Sök

Stereon dog!

2 Inlägg
16 oktober 2011
Trådstartare
Hejsan!

Har nyss kopplat in ljud i en Citroen Xantia -95.
Huvudenhet med rattstyrning, slutsteg, coil och bas.

Nu till det skumma.. när allt var installerat inställt helt fungerande så stänger jag förardörren.
Då dör huvudenheten och den digitala klockan i bilen.
Slutsteget fungerar fortfarande om man "Tjuvkopplar" RMT.

När huvudenheten dog  "JVC KD-R421" var strömkablarna kopplade Röd till Röd och Gul till Gul men när jag bytte till Röd till Röd och Gul till Röd hoppade den igång och spelar som vanligt.

Men klockan och rattstyrningen fungerar inte längre dessutom sparar inte huvudenheten inställningarna när man stänger av bilen.

Alla säkringarna på bilen är kollade och hela, har ingen multimeter än så har inte kunnat mäta någonting.

Tacksam för den hjälp jag kan få annars får jag åka förbi verkstan.

// Kenny

Forummoderator
26 375 Inlägg
16 oktober 2011
Att den inte minns vad du sparat har nog med att du har, som du säger, kopplat gul till röd. Gul är gissningsvis komihågkabeln.

Vet dock inget om resten.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

3 187 Inlägg
16 oktober 2011
Kennie019 skrev:
Hejsan!

Har nyss kopplat in ljud i en Citroen Xantia -95.
Huvudenhet med rattstyrning, slutsteg, coil och bas.

Nu till det skumma.. när allt var installerat inställt helt fungerande så stänger jag förardörren.
Då dör huvudenheten och den digitala klockan i bilen.
Slutsteget fungerar fortfarande om man "Tjuvkopplar" RMT.

När huvudenheten dog  "JVC KD-R421" var strömkablarna kopplade Röd till Röd och Gul till Gul men när jag bytte till Röd till Röd och Gul till Röd hoppade den igång och spelar som vanligt.

Men klockan och rattstyrningen fungerar inte längre dessutom sparar inte huvudenheten inställningarna när man stänger av bilen.

Alla säkringarna på bilen är kollade och hela, har ingen multimeter än så har inte kunnat mäta någonting.

Tacksam för den hjälp jag kan få annars får jag åka förbi verkstan.

// Kenny

nu har du kopplat allt till tändningplusen, troligtvis har du glapp i konstantplusen (den gula kabeln) testa att mäta och se om du har spänning på den. eller testa att dra en ny kabel från batteriet till stereon.

2 Inlägg
17 oktober 2011
Trådstartare
Felet hittat och åtgärdat (Den gula kabeln lossnat i en av kopplingarna).

Tråden kan låsas/Tas bort.

// Kenny

Sök