Vid kontroll med folket på jobbet visar det sig att företaget kräver fem stjärnor hos Euro ncap för att kunna ta ut bilen som tjänstebil. Skoda Octavia är alltså inte aktuell då den bara hade fyra stjärnor när den testades senast 2008.
Någon som har någon annan info om octavian angående krocktesterna?
Nej Octavia uppfyller inte dem kraven, den är också en lite äldre modell tyvärr. Superb eller tidigare nämnda Yeti har dock 5-stjärnor i dessa test, likaså har VW´s Passat samma betyg.
Senast redigerat av Rquired (17 oktober 2011)
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
jha haha så dom kör så illa på ditt jobb att dom kräver 5stjärnor det låter inget vidare..
då får du välja någon lite skitbil som är stenhård för att klara dig på dom pengarna och att bilen ska vara tillräckligt säker
Yeti är då i mina ögon bättre än Octavia i allt, den kanske inte är direkt vacker men utseende är en smaksak. Och du får en snudd på fullutrustad (Navi, dragkrok, läderklädsel, Panoramatak...) TDI140 DSG för 280´. Det är nästan så att en TDI170 rymts i priset, tjänstebilsförare brukar kunna få hyfsad rabatt.
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
jha haha så dom kör så illa på ditt jobb att dom kräver 5stjärnor det låter inget vidare..
då får du välja någon lite skitbil som är stenhård för att klara dig på dom pengarna och att bilen ska vara tillräckligt säker
Yeti är då i mina ögon bättre än Octavia i allt, den kanske inte är direkt vacker men utseende är en smaksak. Och du får en snudd på fullutrustad (Navi, dragkrok, läderklädsel, Panoramatak...) TDI140 DSG för 280´. Det är nästan så att en TDI170 rymts i priset, tjänstebilsförare brukar kunna få hyfsad rabatt.
dsg är det sista man ska välja..jag tycker utsendet är allt på en bil
jha haha så dom kör så illa på ditt jobb att dom kräver 5stjärnor det låter inget vidare..
då får du välja någon lite skitbil som är stenhård för att klara dig på dom pengarna och att bilen ska vara tillräckligt säker
Yeti är då i mina ögon bättre än Octavia i allt, den kanske inte är direkt vacker men utseende är en smaksak. Och du får en snudd på fullutrustad (Navi, dragkrok, läderklädsel, Panoramatak...) TDI140 DSG för 280´. Det är nästan så att en TDI170 rymts i priset, tjänstebilsförare brukar kunna få hyfsad rabatt.
dsg är det sista man ska välja..jag tycker utsendet är allt på en bil
yetin är jhu skitful
Yeti har karaktär men är inte vacker, det förstnämnda kan man knappast förneka modellen? Karaktär är precis lika viktigt som utseende i mina ögon. Sedan är DSG inget dumt val, att några exemplar av en viss version (Alla bilar med "DSG" har inte samma växellåda) tappat växeln när kopplingen överhettas eller att några storstadskörda taxi rasat är inte detsamma som att lådan i sig är dålig. Vi har på jobbet haft två TDI170 DSG varav den ena gick närmre 15.000mil och den andre rullat 5000mil drygt hittills; Utan det minsta problem med lådan. Och som tjänstebilar fria för vem som helst att låna, varav få har något roligt att köra privat, så har dessa bilar levt ett hårt liv.
Och är utseende så viktigt kanske Superb faller TS bättre i smaken?
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.